Velkommen til bloggen min

fredag 28. oktober 2011

Svaner igjen

svane på isflak/swan on ice

Jeg har tatt mange svanebilder den siste måneden. Det tar litt tid å redigere, så jeg må legge det ut i "puljer". jeg ser at bildet ovenfor som jeg tok i Drøbak på isen i påsken, ikke ligger her fra før, iallfall finner jeg det ikke.

Stående svane

svanebarnhviler

Det er jo både voksne svaner og unge svaner som ble født i vår.


ung svane i solnedgang



mor og barn


svane med nebb oppe
Litt rampete og full av livslyst er denne.

svanenebb


Svaneakrobatikk

Det er et formidabelt fjærstell de holder på med, det er viktig å holde vingene rene for de skal jo brukes til å fly med.

Svaneakrobatikk

Ung svane i mørket

Ung svaner steller fjær

Svane i hvileskjær

Nå har jeg lært meg hvordan jeg får bildene mine i forbindelse med flickr-albumet mitt, så nå skulle det bare være å klikke på bildene så kommer man til flickr.

Svane med bøyd hals

Ung svane spiser
Dette er en ung svane, er ikke den kul da?

Svane strekker seg mot brødsmule
Denne er også kul da, og modig som torde komme så nær oss menneskene

Svane bakfra i natten

Svane
Flere bilder av svaner tatt i kveldslys

Svane

Svane i ettermiddagslys

Magisk svane

Denne siste ligner på en jeg hadde i et foregående innlegg, men er ikke den samme. Nå er det jo mange bilder som ligner hverandre. Men evner man og lyster man å se hvor mange kroppsuttrykk en svane, en fugl, et dyr har, så får man det veldig morsomt!





14 kommentarer:

  1. Känner igen det där med att det tar tid att hinna med att redigera sina bilder!
    Så otroligt, många fina bilder du lagt ut på "dina" svanar! Den ena bilden bättre än den andra! Kul den med ungen som gapade! :)

    Hoppas du får en fin helg!
    Kram Pia

    SvarSlett
  2. Det var veldig flotte bilder! Det siste er nok det favoritt, tror jeg.

    Flink er du.

    Ønsker deg en god helg!

    SvarSlett
  3. Var innom tidligere og beundret, glemte å si takk.
    Herved takker jeg.

    Ha en vakker kveld

    SvarSlett
  4. Vidunderlig vakkert!

    Åshild

    SvarSlett
  5. Flotte bilder Kjersti! Takk for titten!
    Mathilde

    SvarSlett
  6. Tusen takk for alle koselige kommentarer.
    Kjære Pia, tenker at du også må ha tid til å redigere bilder. Hva slags kamera har du? Tusen takk for gode ord om "svanene" mine, jeg likte også best der den svanungen gaper med brød i munnen:) Ha en nydelig helg du også, Pia!

    Kjære melivetpaaslep, tusen takk, artig at du syns det siste var finest, det er kanskje det estetisk beste, tenker jeg. Du? Jeg leste blogginnlegget ditt i Tønsberg blad, KJEMPEBRA!!! Vi venter på rituximab ikke sant? god helg og klem til deg

    Takk og takk, mormor!! God helg!

    Tusen takk, Åshild og Mathilde!

    Det er såååå stas med kommentarer! God helg til dere!! Med klem:)

    SvarSlett
  7. Her inne var det utrolig mye flott å se på! Nydelige bilder av svanene! :)

    SvarSlett
  8. Utrolige bilder av svanene. Du kan jo snart lage din egen svane-utstilling du ;o) Svanen fra Drøbak i fjor er helt fantastisk. Lyset i vingene........virkelig nydelig. Man kan undre seg over hvordan disse fuglene kan være så kritthvite. Nesten så det gnistrer av dem.
    Klem Mona

    SvarSlett
  9. Tusen takk, Arnhild!!

    Tusen takk, Mona:) Ja, svaner er i særklasse vakre, En storslått fugl. Drøbak-svanen er det bestes, syns jeg også, De er ikke så kritthvite, men de steller fjærene sine hele tiden,:) stor klem

    SvarSlett
  10. Hej igen Kjersti!
    Vet ju att du brukar skriva svar här i dina inlägg, något jag tror du får sluta med, för snart får du så många besökare så du inte hinner med det! :) :)

    Jag har en (nej, två, en liten också!) Canon kompaktkamera och det räcker för mina behov. :)
    Kram Pia

    SvarSlett
  11. hallo kjære Pia, jeg syns det er SÅ hyggelig at du kommenterer! Foreløpig har jeg ikke så mange kommentarer at jeg ikke svarer:) Tror ikke det blir noe problem, den er jo litt sær denne bloggen, ikke kanskje helt A4:) Da tar du flotte bilder med kompaktkameraet, jeg har et sånt powershot G11 ved siden av mitt, og det er veldig bra.) Det at du har kompaktkamera viser at man trenger ikke ha det dyreste utstyret for å ta vakre bilder, det viser du! om og om igjen, klem fra kjersti

    SvarSlett
  12. Tack, så snäll du är! :)

    Har bara min lilla väskkamera med mig nu (är inte hemma) och det är en Powershot SX120 IS. Kollade på din G11 på nätet och såg att där också var vinklingsbar skärm. Det har jag på min stora också och jag tycker det är jättebra! :)
    Kram Pia

    SvarSlett
  13. Så mange flotte svanebilder du har. De er jo så vakre modeller.
    Bruker selv å stikke innom Østensjøvannet å se på svanene der.

    SvarSlett
  14. Kjære Pia, powershoten er bra:) jeg hadde G11 ett år, og i til jul som var, ett år siden, kjøpte jeg meg et speilrefleks som også har vridbar skjerm. Bildene mine har blitt bedre med speilrefleks, stativ og elektronisk utløser, men på fuglebilder må man håndholde kamera, så jeg skulle kunne behøve et lyssterkt objektiv, men det koster hvis man skal ha utstyr:) JEg tar det i etapper:) Klem, Kjersti

    Kjære Aina, tusen takk, ja, svanene er modeller til tusen, og er det ikke fint ved Østensjøvannet, jeg bodde der i noen år også:))

    SvarSlett