Velkommen til bloggen min

onsdag 26. oktober 2011

ALT OM ME–GJENNOMBRUDDET



Nå har jeg  lagt inn en link (nederst i dette innlegget) til alt som har skjedd siste uka etter forskningsgjennombruddet når det gjelder å finne ut hva slags medisin som ser lovende ut i behandlingen av ME. 


Samtidig har det vært intervju med flere ME-syke på tv, radio og i aviser. Boka "de bortgjemte" av Jørgen Jelstad er nettopp sluppet. Det er den første norske boka om ME. 


Det er kjempestemning blant ME-syke. Vil vi se det lysne, får vi medisin som kan gjøre oss symptomfrie? Vil man finne hva slags autoimmun prosess som gjør oss syke. Det er mange spørsmål. 


Forskningsgjennombruddet har vært så oppsiktsvekkende at den også har gitt internasjonal oppmerksomhet. 


Jeg har brukt det meste av energien de to siste dagene på å lese boka til Jørgen Jelstad, og nå er jeg på side 215, og kan bare si at boka er fantastisk. FOR en jobb denne mannen har gjort. Kanskje jeg blogger mer om den etter hvert.


Det er TV2 som her dekket denne saken på en omfattende og god måte. De har også samlet alle linker til det som har skjedd siste uka på sin side, og som jeg har linket til her:


http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/helse/alt-om-megjennombruddet-3615866.html







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar