Velkommen til bloggen min

lørdag 15. desember 2012

To artige tilbakemeldinger på foto



Jeg prøver å ta vare på det positive, ja, det gode som skjer til tross for sykdom. Jeg kunne skrevet om hvor leit jeg syns det er at forskerne i Bergen ikke ble tildelt nødvendiger bevilgninger til rituximab-studiet. Det er den eneste medisinen som ser ut til å virke for en stor del ME-pasienter, men regjeringen prioriterte annerledes.

Derfor : Jeg er med på noen facebookgrupper, og bildet over her ble plukket ut av svært mange, og ble først blant de 20 beste, og deretter blant de 5 beste. GØY!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=493517344021196&set=o.325051894240849&type=1&theater

Jeg var storfornøyd, men ikke nok med det, så skjedde det samme med en pusekatt i Enebakk. Og den ble i tillegg Coverbilde på en gruppe med 3000 medlemmer. Det er ikke så fantastisk, men jeg gleder meg over det. Og syns alle mennesker burde finne fram til de tingene som er av det gode, og som løfter en opp. Livet er jammen tøft nok for mange, og da å oppleve fine ting, må man ta vare på, og selv deler jeg gjerne med andre også.



Jeg kan skjønne at juryen falt for dette sjarmtrollet av en pusekatt, men at katten var helt hypnotisert av en svane som spaserte to meter unna på isen sammen med en haug ender, var det ingen som visste. Men  den var ikke tøffere enn at da jeg snakket pent til den, så la den seg på ryggen og malte. Er nesten så jeg har lyst på en katt altså. Men hvis det noen gang skal bli en katt, så vil jeg ha den amerikanske huskatten, som er en diger pus på mange kilo, og det blir vel med tanken. Den heter maine coon, forresten.

Her er linken til kattebildet som vant:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=495951120444485&set=o.325051894240849&type=1&theater

Nå  nærmer julen seg. Søndag er det 3. advent. Ha en skjønn tid til deg som besøker bloggen min!


6 kommentarer:

  1. Gratulerer, det er fortjent! Og det er viktig å ta vare på de gode tingene i livet! Kos deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk; Grete, så snill kommentar, kos deg du også! kjersti

      Slett
  2. Flotte bilder, og det første er jo helt magisk! Kan se og se på det og oppdage nye ting etterhvert.

    Gratulerer! - og takk for at du deler hobbyen din med oss! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Tonje, tusen takk for koselig og fin kommentar.) Og så hyggelig at du syns du kan oppdage nye ting etter hvert, finere kompliment kan jeg jo ikke få! TAKK!! En nydelig jul ønsker jeg deg! Klem fra Kjersti

      Slett
  3. Grattis till utmärkelserna för dina fina bilder, Kjersti!
    Kram Pia

    SvarSlett
    Svar
    1. KJære Pia, tusen takk skal du ha, det gjelder å ta med seg det gode som skjer:)) Med en passe dose ydmykhet, så blir det bra :) Klem Kjersti

      Slett