Velkommen til bloggen min

lørdag 1. desember 2012

Den ubarmhjertige naturen--et sørgelig syn


I dag var jeg ved Østensjøvannet. Til tross for solid påkledning trengte kuldegradene gjennom, og det var en kjølig opplevelse. Men verre var det for de stakkars fuglene som har blitt igjen. Det var ett svanebarn, mange sothøner, to hvitkinngjess og masse ender. Under bilbrua ved vannet holdt fuglene til i en åpen råk. Resten av vannet var fryst igjen. Det er jo bare et tidsspørsmål før de fryser i hjel. Vi hadde med to brød, men det var ikke nok til å mette den flokken som svømte rundt der. Noen flakset med vingene og balanserte på isflak. Bildene viser omtrent hvordan det står til der. Sara, Sigmund og jeg hadde det bra, og det hadde også det brudeparet vi dumpet over som syns den lilla broa ved Østensjøvannet egnet seg til fotoshoot. Kaldt for bruden særlig, vil jeg tro.



Her er det en liten flekk med åpent vann!


Her klumper endene seg sammen



Et kjølig møte i "andeforeningen"



Denne sothøna ristet seg veldig. Mon tro om vingene var i ferd med å fryse.




Et vakkert brudepar



Sara var den eneste som ikke frøs. Sånn er det når man har tjukk pels!


Sara er jo bare en søtnos i særklasse 

Sigmund og Sara

Hjemme


Jeg har venner som bor rett ved Østensjøvannet og som holder meg oppdatert på ståa der. Selv er jeg ikke fristet til å dra dit før det blir mildere. Jeg håper inderlig at mange av dem flyr sørover. Det er meldt mildvær til uka, og da har de sjansen til å dra til varmere strøk. 

Til deg som er innom bloggen min: Ha en nydelig adventstid! 


2 kommentarer:

  1. Takk for titten. Håper det ordner seg for fuglane. Klem Jofrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for kommentaren, Jofrid, klem:) Og en god advent ønskes deg

      Slett