Velkommen til bloggen min

søndag 1. april 2012

Canadagåsa og stemningsbilde fra Østensjøvannet


Så innleder jeg påsken med å legge ut noen bilder av Canadagåsa. Den synger vakkert i et høyt leie, og er litt mer "sivilisert" enn grågåsa. Den har mer verdighet slik jeg ser den.

"Hvem er vakrest ved Østensjøvannet", kan det se ut som den tenker der den speiler seg i vannflaten. Neida, det kan nok ikke trekkes paralleller til snøhvit og stemoren, men man kan jo assosiere litt på gøy.

Her har vi et par i heftig flørt.

Her er det nok hannen som viser seg fram for hunnen. Det blir nok barn her i løpet av våren.

Bildet er slett ikke bra, men han karen her er festlig, for han har jo tatt helt av, haha.)







Kan det være at denne er i ferd med å legge egg?



Så fredfullt og vakkert var det ved Østensjøvannet forrige helg i sommerlig vær med en svært sympatisk gradestokk.

Min kjære Sigmund. Litt overeksponert i kinnene, men sånn ble det.


9 kommentarer:

  1. En vakker serie igjen, fra Østensjøvannet! :)

    SvarSlett
  2. Hei Kjersti, for noen vakre bilder!!! Likte spes det første. Noe så majestetisk!!! Og farvene som går i blått/brunt...utrolig fint!
    Idag har jeg OG vært ute..plukket marianøkleblom og hvitveis...grønne slør i skogen..VAKKERT! Desverre var det sk....kaldt men uansett kan jeg ikke gå så lenge men jeg er så GLAD for det lille jeg får med meg
    Klem fra Annette

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Annette! Tusen takk for pene ord om motiv og også fargene (som jeg ikke har tenkt så nøye over, men takk for at du minnet meg om dem, blått og brunt er vakkert!) Så nydelig at du har vært ute og plukket marianøkleblom! Og hvitveis! Du har nok våren mye før oss i Norge, men det er vakkert. Ja, vi har jo hatt våren på besøk en god stund, med sommertemperatur i mars. Var utrolig deilig. Nå har jeg blogget om at jeg er i Strømstad. Klart du er glad for det lille du får med deg, akkurat som jeg er.) Fortsatt god påske til deg, god klem fra Kjersti

      Slett
  3. Fina bilder på Kanadagässen , du har kommit riktigt nära i deras kärleksbestyr. 4:e bilden nerifrån är riktigt läcker !

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Ronnie! Så koselig at du nevner 4. bilde nedenfra.) Ja, det er i ferd med å skje, kjærlighetseventyret mellom de vakre fuglene.

      Slett
  4. Når jeg ser alle dine bilder fra Østensjøvannet,skjønner jeg jo at det er et eldorado for både fugler og fugleinteresserte. Hørte på 9-timen idag og der var det reportasje fra Østensjøvannet. Da ble det enda klarere for meg hvilket uendelige motivtilfang du har tilgang til. Gleder meg til flere bilder!
    God påske!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hallo Grete! Takk for kommentar, javisst er det fugle-eldorado ved Østensjøvannet.) Var det reportasje fra Østensjøvannet, det skulle jeg hørt. Det er jo et av Norges store fuglereservater. Det kommer flere bilder! GOD PÅSKE! Kos deg skikkelig!! hilsen Kjersti

      Slett
  5. Här talar vi om känsla...hos gässen och hos fotografen!
    Glad Påsk till dig, fotografen...och, ja...det blir säkert massor med smågäss till sommaren...mmm!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Gertie! Tusen takk, det er det fiiineste kompliment jeg kan få, känsla hos gässen og hos fotografen!! Det rører meg!! Håper jo inderlig at jeg fotograferer med følelser. Ja, gleder meg til smågässen:) De kommer. Nå er jeg i ditt hjemland og har det kjempefint/mysigt.) Glad påske til deg fortsatt:) Hilsen Kjersti

      Slett