Velkommen til bloggen min

søndag 22. januar 2012

LYKKE LYKKE! Svanelykke i dag!


Jeg må bare skrive om en eller noen timer med fullkommen lykke. Å komme over tre svaner som svømmer midt i en elv med isflak, mye snø, men med åpent vann innimellom er for meg rein magi! Jo, og i tillegg var det meldt møkkavær, og så skinte sola. Dessuten er jeg bedre i knær som jeg gjort meg sofabunden siden nyttår. Ja, jeg satt på stolsekk og fotograferte. Jeg skulle ta vinterlandskapet helt ytterst i Enebakk, så kom det bare TRE vakre sangsvaner svømmende, og som jeg har fått tatt en serie bilder av. Jeg fikk tatt sol, vakkert lys, elv, vinter, snø.

Jeg blir rørt når jeg ser naturen sånn altså. Det må være alderen, jeg var da ikke sånn i yngre år.

Jeg kommer til å legge ut flere bilder og av svaner og av vinter de kommende dagene. Nå kan jeg storkose meg med redigeringen, med å se ordentlig på dem.

Ville bare blogge en stund av lykke, de øyeblikkene som jeg tar vare på i livet, de aller viktigste, de som gjør det så mye lettere å takle motbakkene. Ingen skal si at jeg ikke har levd et godt liv til tross for en alvorlig sykdom!! Jeg finner meningen. I dag fant jeg den i en liten elv i vakkert vintervær med strålende sol og lange skygger!



12 kommentarer:

  1. Igjen et NYDELIG svanebilde :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Wenche:) Blanding av flaks og litt erfaring med svaner:)

      Slett
  2. Åh, Kjersti, grattis till en kanonbild på sångsvanen!
    Och jag förstår precis vad du menar!
    Skönt att höra att du blivit lite bättre i knäna!
    Jag kom aldrig iväg någonstans idag, men säkert var det menat så!
    Kram Pia

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Pia, tuuusen takk, jeg vet at du skjønner hvordan jeg føler det. Jeg har ikke vært ute og tatt bilder på TRE uker, hadde fullstendig abstinenser. Om du ikke kom noe sted i dag, så ligger dagene foran oss, så du kommer nok til å ta masse bilder framover som jeg gleder meg til å se!! klem fra Kjersti

      Slett
    2. Hej igen! :)
      Oj, tre veckor är ju jättelång tid! Skönt att du kom ut nu då!

      Även om jag inte var ifrån huset igår, så fick jag bilder på....
      Ja, du får kika in, när du kan, om du är nyfiken! :)
      Kram Pia

      Slett
    3. Hei igjen Pia, ja, det var helt skjønt å komme ut. Har du tatt bilder, da skal jeg inn og se!! klem fra Kjersti som er nyfiken! hihi:)

      Slett
  3. For et fantastisk bilde - litt av et scoop ;o) Så herlig at du fikk denne opplevelsen. At svanene bare dukket opp. At du orket å være ute og fotografere litt - vet du har savnet det. Gleder meg til å se flere av bildene etter at du har redigert. Supert.
    Klem fra Mona

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, kjære Mona! Ja, det var et lite blinkskudd. Ifølge min pappa var dette i særklasse bra:) hihi:) Koselig at du gleder deg til flere bilder, de kommer. klem fra Kjersti

      Slett
  4. For et flott bilde, jeg blir helt matt, på en god måte! Du har fanget noe ekstra her. Hva utstråler denne skapningen, tenker jeg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tussen takk, gamle ugle, jeg tenker det samme som deg, og vet du hva? Jeg hvinte av fryd når svanen "gikk på vannet" i det utrolig vakre lyset! Svanen har jo vært myteomspunnet til alle tider, og det er lett å forstå)

      Slett
  5. Svar
    1. Kjære pJ! Tusen takk! Varmende kommentarer fra dere alle.)

      Slett