Velkommen til bloggen min

tirsdag 31. januar 2012

Kirkebygda i Enebakk ruler internasjonalt!


Bildet over her har kommet som profilbilde på en meget stor internasjonal fotogruppe på facebook. Det var en venninne som tipset meg om at dette hadde fått litt "Heder og ære". Veldig koselig det. Det har skjedde meg TO ganger, og begge bildene er tatt av Kirkebygda i Enebakk fra denne vinkelen. Så dette er et sted svært mange finner vakkert, og jeg er så enig. Nå er jeg i grunnen med på litt for mange fotogrupper på nett siden jeg holdt på å miste at dette bildet ble vist spesielt fram. Det under her ble tatt i høst, og kom også som profilbilde, og det fikk stå lenger enn det første her. Jeg sier bare: Kirkebygda i Enebakk ruler internasjonalt!
Og TAKK til min venninne som fulgte med og sa fra til meg.

Dette kom altså også på forsiden.

Dette har ikke fått noen spesiell oppmerksomhet, og jeg tror de ovenfor er blitt så populære blant annet fordi de er i blåtoner. Blåtoner en en farge som svært mange liker.


Ha en fortsatt strålende uke!!




19 kommentarer:

  1. Personlig så tror jeg de to første bildene gir mer dybde enn det siste. Det er så "naturtro" at det blir flatt og litt kjedelig. Selv om motivet egentlig ikke er det :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kan være du har rett, Wenche. Jeg liker også best de to første, og det ene er litt "eventyraktig", jeg må nok dra ditt igjen for å se hvilket lys jeg kan hale ut av det vakre stedet. Takk for kommentaren:)

      Slett
  2. Gratulerer Kjersti. Skjønner godt at akkurat de bildene ble valgt. Det er lyset du har fanget som gjør disse to bildene til vinnere. Well done!

    Takk for mange hyggelige kommentarer.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Trond, du er vel grei da! Men vi med fotoapparatet er absolutt noen "lysfangere", det er jo lys mye handler om:)

      Slett
  3. Kul, om du nu själv lagt in din bild där på FB, i den där fotogruppen. Själv är jag nog lite mer misstänksam mot att lägga ut bilder på FB, för jag tycker de har lite konstiga regler om bilder. Om jag har förstått det rätt, så tycker FB att De har rätt till alla bilder, att göra vad de vill med, även om man lämnar FB!

    Det är inte bara det blåa ljuset jag gillar i vinterbilder, utan som på din första bild här, så är det vattnet som blir guldfärgat! Och det är såå snyggt ihop med det blå! :)
    Kram Kjersti
    och tack för dina kommentarer! :)

    PS. Du har inte funderat på att lägga in Google translator i din blogg? Ibland hade det varit bra för mig som är svensk, att kunna översätta din norska text. :)
    Och så har jag undrat lite över varför du har "Populära inlägg" 2 gånger i högermenyn? Inte för att jag har med det att göra, men undrar gör jag ändå! Kram igen

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Pia! Ja, jeg har lagt inn mange bilder på ulike grupper på facebok. vet du at jeg er så naiv at jeg tror ingen vil gjøre noe galt med mine bilder. Jeg har ikke lest bildereglene, men det står vel noe om at de kan bruke bildene? Da skal de få mye å gjøre, det er nemlig store mengder bilder, jeg vil tro det er snakk om millioner, men jeg er dårlig på tall. Man kan eventuelt legge ut en LITEN fil hvis man er redd for at det skal komme på avveie. Jeg trodde man fikk med seg bildene om man forlater FB? Er du der forresten? Du må bare legge meg til hvis du har lyst.

      Tenk at du ser vannet som blir gullfarget, TUSEN TAKK! JEg har ikke sett det selv FØR NÅ når du minner meg på det. Jeg har jo sett at du har mye gull sammen med dine blåfarger i bildene:) Det er alltid spennende med varme og kalde farger sammen.)

      Kan jeg legge inn google translator, SELVSAGT skal jeg gjøre det. Vet du, at jeg har ikke lagt merke til det med "populære innlegg" TO ganger, det er selvsagt EN for mye, haha, Tusen takk for at du sier fra, jeg har jo ikke ordnet med layout eller noe på veldig lenge. Jeg vet at jeg har laget en personlig mal, og jeg vet at om jeg endrer på litt, så blir alt forandret, haha, og da forsvinner farger og alt blir feil, og det tok meg masse arbeid å få dette til. Men jeg skal sjekke (kolla?) med google translate.) tusen takk, Pia,

      god klem fra Kjersti

      Slett
    2. Jeg mente at det ligger millioner med bilder på facebok generelt altså:)

      Slett
    3. Hej igen Kjersti! :)
      Snäll du är som har haft en massa jobb med att lägga in Translator här! :) Jag klickade på dina länkar (jo, jag såg båda två!) och kom in på en sida där man kunde översätta vissa ord "manuellt". Det var alltså inte samma som jag har. Då klickade jag på ordet Översätt i min translator på min blogg - och kom in på samma sida som hos dig. Då trodde jag att de ändrat på allt, Google alltså. MEN på den sidan finns en länk under där det står Webbplatsöversättare.
      Och här kopierar jag in länken dit http://translate.google.com/translate_tools?hl=sv ifall du inte hittar den. Klickar du in dig på den, finns det där ett script som ska kopieras och läggas in som en Gadget (html/javascript) då blir det en sån översättare som jag har, där man direkt i bloggen kan översätta ALLT till det språk man vill! Översättningen blir inte helt perfekt, långt ifrån, men det är rätt bra att ha ändå!
      Hoppas inte detta lät svårt eller konstigt?
      Bara fråga om du behöver.
      Kram Pia

      Slett
    4. Jeg prøvde det først, men så fikk jeg beskjed på at gadget var ødelagt, men da la jeg kun inn nettadressen, men jeg skal finne scripten:) Jeg vet at oversettelsen kan være kjempefin:) Klem fra kjersti som sier tusen takk:)

      Slett
    5. Så var det enkelt som bare det, haha...det var bare å stå inne på google og sende html-koden til blogg så ble den lagt til som gadget, TUSEN TAKK!! Nå skulle det være bra:) KLEM:)

      Slett
    6. Hej igen!
      :) Bra att hjälpa andra, för då lär man sig nya saker själv!
      Jaså, var det så enkelt! :) Nu var jag ju tvungen att gå in igen och testa bara för det! *fniss*
      Jajamen, jag ser den och det ser så bra ut så. Du vet väl att du kan gå in på instrumentpanelen och skriva en annan rubrik om du inte vill ha den onödigt långa "reklamen" Google Website Translator Gadget! Jag har skrivit "Translate my blog" istället.

      Då ska jag testa den nästa gång och översätta dina ord till svenska! Fast nu måste jag först gå och äta, har suttit för länge och lagt ut ett nytt inlägg! Ibland tar det alldeles för lång tid innan jag är nöjd med allt!
      Kram Pia

      Slett
    7. Kjære Pia , jeg hadde ikke svart på dette, TUSEN TAKK for hjelpen, kjære du!! Så bra at du har testet den og at den er i orden:)) Jeg vet at jeg kan skrive en annen rubrikk, det er sant det er langt med hele google wbesite translator gadget, skal ta og kikke på det. Hva du kan!! !Translate my blog" var veldig lurt. Og ikke sant, det tar lang tid å skrive et blogginnlegg. jeg har nettopp skrevet ett innlegg. jeg poster ting litt før jeg er helt fornøyd, det er alltid noe man kan rette på. Jeg prøver å få bildene plassert innenfor rammene så det ikke flyter ut! Tusen takk for hjelpen, og god helg og kram fra Kjersti

      Slett
  4. Gratulerer, det må være stor stas og veldig motiverende!
    Jeg glemmer ikke svanebildene dine.. du burde lage utstilling!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk "melivetpaaslep", så koselig at du skriver! Takk for det du sier om utstilling og svanene:) Jeg har ikke tenkt på utstilling. Det er mange som tar gode bilder. Jeg ser at jeg skryter litt, og det er at jeg prøve å "count my blessings", for vi som er syke må jo bare klamre oss til det gode som skjer, forgylle det på en måte.) hilsen Kjersti

      Slett
    2. KJære Pia, nå har jeg lagt inn google translate, det er link både på høyresiden og nederst, jeg lar begge stå.)

      Slett
  5. Så vakre bildene var! Begge to var nydelige, og likte særkig godt den gul(l)fargede vannflaten i forgrunnen på det første!

    Rutheklem:-)

    SvarSlett