Velkommen til bloggen min

søndag 28. august 2011

Jubileum, fem-retters og glade mennesker—ikke hver dag jeg er på et sånt evenement

 

bordkort

bildene er tatt med kompaktkamera

20 årsjubileum for Sigmunds jobb gikk av stabelen fredag kveld.  Det var cirka 25 sivilingeniører der med partnere, og alle sivilingeniørene har akustikk som spesialfelt.  Det fant sted på “dronningen” på Bygdøy, stedet er eid av “Kongelig norsk seilforening”, ikke småtteri heller.

middag

Det var fem retters middag, lange taler og ganske høytidelig. Veldig mange hyggelig mennesker i Sigmunds jobb, ingen snobbefaktor til tross for at det er mange der som har nådd langt. Dette er et firma som har seilt i medvind siden starten i 1991.

adm.dir

adm.dir er en kvinne

Talene var mye historiske tilbakeblikk, og den lengste talen ble holdt av “de tre vise menn” som de kalles fordi de er de tre eldste, faglig “tunge” og to av dem har startet firmaet. Den ene har vært prosjektansvarlig for akustikken i Den nye norske opera.

tre vise menn

“De tre vise menn”

 

ungdommen2

Den yngre garde på vei fram og opp

ungdommen

Jeg tar med noen bilder fra operaen lenger ned. Jeg var nemlig så heldig å få være med på den akustiske testen i den nye operaen, og det var for meg et historisk øyeblikk siden det var den første konserten der. Det var en helt egen stemning å være blant de aller første som fikk overvære en konsert, høre akustikken (som naturlig nok, firmaet til Sigmund var mest opptatte av), og testen ble bestått med glans. Sigmund har bare hatt småtteri å gjøre i operaen. Han har målt fasadeisolasjon på østveggen og sjekket fugina mellom øvingsrommene. (Ingen som forstår noe av det utenom de som driver innenfor det “snevre” fagfeltet)

bilde (7)

Har med et bilde av meg selv for å vise resultatet av permanenten som skulle gi meg viltre krøller, hehe.

Sigmund

Sigmund tok på seg dressen, etter mye protester, hvilket han var glad for når han så hva de andre hadde på seg. Han står åpent fram som en som ikke liker å pynte seg(kommentar med tillatelse)

middag3

 

regnet ute

Ute regnet det

 

haakon

På veggen hang det bilder av både Haakon og Harald

kong harald

På hjemveien tok jeg bilde av operaen, tatt uten stativ og med kompaktkamera

Videre under her tar jeg med bilder fra da Sigmund jobbet på operaen, alle på operataket i 2007

IMG_8051

IMG_8040

IMG_8046

 

IMG_8034

Helt på toppen av operataket med utsikt over Oslo

DSCN3102

Her sitter jeg spent og venter på “resten av publikum”

kjersti p 4 orkesterrad

fikk plass på 4. orkesterrad

kjersti i operaen

 

sigog kj i operaen

 

Sigmund o gk

Her sitter vi på festen til Snøhetta, firmaet som designet operaen. Tenk at vi fikk være med der, men først hadde Sigmund og hans firma sunget Nebudkadnesars “Slavekoret”  foran fullsatt sal og direkteTV-overføring

2 kommentarer:

  1. En riktigt härlig FEST!!!
    Fina foton.

    SvarSlett
  2. tusen takk, PJ, det var en kjempefin fest:) Har aldri vært på så fin fest:)

    SvarSlett