Velkommen til bloggen min

onsdag 14. desember 2011

Min to måneder gamle Mac er halvdau!

6462101405_a0f689b6e9_o
Tatt fra utsikten ved Mølla og Akerselva

Ja, man skal ikke skrike over seg over døde ting. Men når en to måneder gammel svindyr Mac rett og slett henger seg i alle programmer, den kommer med et slags kulignende brøl, og det eneste den duger til er å bli slått av og på, ja da er det noe galt og jeg kjenner det river i frustrasjonscellene mine.
Jeg googlet meg til support-sider, fant oppstartsmenyer, og trykket i vei på ulike tastekombinasjoner. Og den nølte litt, lot seg slå på, og jeg var sikker på at nå var alt i orden, så stilnet den hen igjen. Jeg ringte Eplehuset. Service kan bli riktig dyrt. Men er det ingen garanti da? Noe som heter kjøpslov? Vel. Nå skriver jeg fra min gamle, avdankede PC, og alt er selvsagt bakvendt. Akkurat nå som jeg har lært hvor alfakrøllen er samt alle andre taster, må jeg lære meg på nytt det jeg har lagt bak meg. Man scroller ned på PC og opp på Mac. Godt jeg er en nokså tålmodig sjel. Apostrofen er nesten ikke til å finne igjen.
6462078001_2156ef0f88_o
Akerselva

Så nå får jeg bare håpe  på det beste altså. Mens tastaturet på dette gamle treskeverket har tastet seg ferdig (les:ødelagt), knoter jeg på et eksternt billigtastatur med en PC som har en skjerm som viser helt matte bilder . Må si jeg lurer på om bildene ser så matte ut på andres skjermer, dette er nemlig tragisk.
Men så er det bare en “død” ting, riktignok svært kjekk å ha, ja, jeg har til og med gjort meg temmelig avhengig av den. I skrivende øyeblikk er den på vei til Eplehuset. Jeg er spent på når den kommer hjem igjen. Jeg har tanker om at hele operativsystemet må skiftes ut. Kjipt. Jeg tror det er software feil. Ikke har jeg installert noen programmer heller. Det betyr at jeg skjønner  ikke bæret. I full panikk skulle jeg sikkerhetskopiere bildene mine, men jeg kunne kopiere fra løsharddisk til maskin, men ikke fra maskin til løsharddisk som var hele poenget. Håper bare ikke jeg mister bildesamlingen min. Snufs.

MEN så er jeg LYKKELIG over at jeg  nå har omtrent bare fem hostekuler daglig og jeg kjenner meg MYE bedre!!

Det håper jeg du er også, som er innom bloggen min, fri fra virus og bakterier og klar for en deilig julefeiring.

3 kommentarer:

  1. Bildene dine ser helt OK ut på min skjerm iallefall, kjempeflotte! Jeg ønsker både deg og Mac'en god bedring, måtte dere bli friske begge to ganske snart.

    SvarSlett
  2. For et stress; det må være noe feil med den maskinen. Du bør foræres en ny! Og bildene; håper inderlige de forblir intakakte! Jeg har selv en maskin med god skjermoppløsningen og på maskinen min ser dine bilder helt flotte ut. Men jeg har en liten følelse av når jeg har redigert et bilde ferdig på min maskin og legger det på nettet så virker det blassere.

    Godt formen kommer seg!

    SvarSlett
  3. til Livsgledesenteret: Tusen takk, godt å høre at bildene ser ok ut. Takk for kompliment og godbedring hilsen.)))

    Kjære Åshild!Det ER stress. Jeg har fått lagt inn hele operativsystemet på nytt. Bildene lar seg ikke overføre til løsharddisken, det der skjønner jeg intet av, og er litt stressa. Hvordan ser bildene mine ut på din maskin siden du har god skjermpoppløsning? Dine bilder ser veldig frodige ut på nettet fra min maskin:))) Håper din form også er oppadgående...Kjersti

    SvarSlett