Velkommen til bloggen min

onsdag 27. juni 2012

I dag møtte jeg en hel svanefamilie på veien som jeg videofilmet


Plutselig på veien sto det altså 9 svaner foran meg. To foreldre med sine 7 barn. Jeg tok masse bilder, men så tok jeg fram Iphonen min og videofilmet dem.

Å få en video inn i bloggen var nesten umulig, men jeg måtte kutte over halvparten på grunn av størrelsen viste det seg. Og så har jeg prøvd å dele den i to.



Men det var da helt fantastisk å få oppleve svanene så nær og så trygge. Jeg hadde tatt med meg fotoapparatet også bare sånn i tilfelle, og jeg hadde bare normalobjektivet på, altså ingen tele. Bilder kommer etter hvert.

Det var tungt regnvær, men plutselig sprakk skydekket og fram kom det både sol og regnbue.


4 kommentarer:

  1. Utrolig Kjersti, hvilken lykke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Bjørg...det var vidunderlig. Sjekk neste video, det var jo høydrama en liten stund da katten kom:)))

      Slett
  2. Hej Kjersti!
    Så kul att få se detta! Och att höra din röst! *hi hi*
    Så mycket de åt där i vägkanten! Jag har också filmat ibland men det blir ju så hiskligt stora filer av det.
    Igår fick vi lite sol, men idag är det grått igen.
    Kram och tack för dina kommentarer!
    /Pia

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei kjære Pia!! Hehe, høre min røst er vel haha, litt flaut da.)) Du, de var noen storspisere. Jeg må jo bare ha med meg brød hvor enn jeg skal, plutselig dukker sånt som disse opp. Jeg har just nu lest at det bare er 500 svaner i Norge, det må da være lite. Men de må tas vare på.
      De gresset lik en ku (KO?)

      Jaa, det blir kjempestore filer av det. Jeg har kun filmet litt av familien. Men det må da være mulig å komprimere store videofiler? Det skal jeg kolla!

      Så koselig med solgløtt, det var sommer her i dag, men så får vi se resten av uken:)))

      Tusen takk for kommentarer!! Og STOR klem fra Kjersti

      Slett