Velkommen til bloggen min

fredag 25. november 2011

Tusen takk til alle dere som har lest innlegget mitt om lightning process!



Tusen takk til alle dere som har lest innlegget mitt om lightning process. Det varmer og er veldig rørende.

Tusen takk til dere som også har lagt igjen kommentarer!

Jeg ser på andre blogger at historiene er i ferd med å komme ut. Historiene om de som tok LP, og som dette ikke virket for. Mange har ikke tort å ytre seg fordi de har skrevet under på en taushetsplikt om å ikke fortelle noen om LP. Det sier seg selv at en alternativ behandling man betaler 15 000 kroner for ikke kan pålegges taushetsplikt. De som driver lightning process skal være glad for at vi som ikke fikk effekt av behandlingen, sier fra. Så kan de enten la være å tilby den til alvorlig fysisk syke mennesker eller revidere konseptet på et eller annet vis.

Mens jeg skrev innlegget mitt, lyttet jeg også til CD'en vi fikk på kurset. Der innledes det med at man ikke må la noen som ikke har gått kurset, høre  CD'en. Argumentet er at "utenforstående" ikke vil få noe utbytte  av den.

Nå i ettertid tenker jeg vel mer at årsaken er at de ikke ønsket at utenforstående skal gå dem etter i sømmene.

GOD HELG!

Innlegget mitt ligger her:
http://kjerstiholst.blogspot.com/2011/11/lightning-processhva-jeg-tenkte-da-og.html

1 kommentar:

  1. Jeg synes vi skal tilgi dem som har drevet med Lightning Process i forbindelse med ME. De visste ikke bedre stakkar, det hadde de jo heller ingen forutsetninger for. Og vi bør også være store nok til å tilgi dem som har vært på villspor i denne saken. En del forskere har blandet sammen den fysiske sykdommen ME med diverse former for slitenhet av fysisk eller psykisk art. Det er ikke noe nytt at forskere tar feil. Det er forskningens natur at det blir noen bomturer og villspor. Men det er også forskerens plikt å justere kursen når ny kunnskap endrer bildet.
    En helt annen ting: Pasientens taushetsplikt i forbindelse med LP har selvfølgelig ingen juridisk gyldighet. Det er et åpenbart urimelig avtalevilkår som ikke forplikter noen.

    SvarSlett