Velkommen til bloggen min

mandag 25. februar 2013

Det går mot vår--i dag kjente jeg vinteren slippe taket


I dag kjente jeg i sjel og kropp at vinteren er i ferd med å slippe taket. I helgen fikk jeg tatt noen bilder. Og sangsvanene i Enebakk har overvintret, og det ser også ut til at de har fått nok å spise gjennom en kald vinter.

Nå gleder jeg meg bare over at det er vår i lufta. At det har gått fra minus 10 til noen plussgrader er kjempeforskjell. Det er egentlig når jeg kjenner litt på vår- og sommerfølelsen at jeg må erkjenne at jeg ikke er så glad i vinteren. Eller kanskje er det mer sånn at vinteren er helt ok, bare at vår og sommer er så enormt fantastisk?!








6 kommentarer:

  1. Fine bilder :-) Venter også på de første vårtegnene....

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Sollemor:) Ja, det er godt med en tid med gode forventninger.) Våren kommer sigende) beste hilsen fra Kjersti og takk for kommentar

      Slett
  2. Hej Kjersti!
    Ett tag sedan jag var inom. Jo du har så rätt så, snart kommer våren. Vi har haft en lång och mulen februari månad, men häromdagen fick vi se solen igen och det är lika fantastiskt varje gång!
    Fina bilder på den fina sångsvanen, Kjersti!
    Kram Pia

    SvarSlett
    Svar
    1. Neimmen, HEIIII Pia, så koselig at du har vært innom og også lagt igjen en kommentar, tusen takk)) Ja, våren er i anmarsj, litt kaldt fortsatt. Ja, en lang og mulen februar har det vært her også) Men ikke sant, det er godt når solen kommer, og det er like fantastisk hver gang og hver vår. I må vel erklære våren for åpnet? Tusen takk for godord om sangsvanen, stor klem fra Kjersti

      Slett
  3. Ja, nå er vi ENDELIG kvitt vinteren snart! :-D Jeg kjenner det på lufta når jeg går ut. Så deilig!

    En annen sak: Prøver å få med flest mulig på en bloggstafett i forbindelse med forskningen på ME. Bli med? http://www.serendipitycat.no/?p=10794

    SvarSlett
    Svar
    1. ja, deilig!! Mer enn deilig:) Jeg blir selvsagt med på bloggstafetten. Jeg har i det siste innlegget mitt om ME og symptomer skrevet at jeg vil komme mer tilbake til forskningen i neste innlegg, og det gjør jeg så fort jeg har krefter. Så flott tiltak, og så fint at vi kan ha fellesskap i å jobbe med denne saken:) God klem fra KJersti

      Slett