Velkommen til bloggen min

tirsdag 21. desember 2010

Happy, happy




free-christmas-powerpoint-background-8

Denne dagen begynte virkelig bra! Legetime halv 9, i tidligste laget. Han målte langtidsblodsukkeret, og det var blitt helt normalt. På én måned hadde det gått ned bare fordi jeg har kuttet sukker og hvitt mel samt poteter, ris, pasta og frukt. Helt ok julegave det.  Jeg må selvsagt fortsette, men min kloke lege sa at jeg ikke måtte bli fanatisk. Jeg kunne unne meg en helt vanlig brødskive, mente han.

Jeg har jo målt blodsukkeret mitt hjemme den siste måneden, og har stusset over at det har holdt seg høyt hele tiden, og en kveld målte jeg 7.2, og det er jo litt høyt, og ikke skjønte jeg hvorfor. Så tok jeg én prøve til i en finger på den andre hånda, og der var prøvesvaret 5.7. Så gikk jeg litt heftigere til verks og kontrollmålte tre ganger etter hverandre og med ulikt resultat. Vi fikk ny måler på apoteket, veldig greie der, behøvde ikke ha med den gamle engang, sa bare at den ga helt feil svar. Dermed visste jeg ikke hvordan jeg lå an før jeg var hos legen i dag.



Akkurat nå er det bare så mye å glede seg til.  Jeg gleder meg nesten like mye til jula som jeg gjorde som barn. Nå er det ikke pakkene som er i fokus, men det å se familien, være sammen. Fint!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar