Velkommen til bloggen min

onsdag 12. februar 2014

Hund, agility, vakker kjærlighet


På søndag var jeg med for å se hunden min, Sara, trene agility. Jeg satt på en stol og fotograferte. Hva så jeg mest av? Jo, KJÆRLIGHET! Kjærligheten mellom hunden og dens eier. Og hvor ivrig hunden var etter å behage sin eier. Jeg ble helt betatt. Sitter man og observerer og følger godt med, er det mye man får med seg av det som skjer. Også de små detaljene da hunden ser tillitsfullt på sin eier for å sjekke "hva vil hun", og veldig mye ser man at hunden hele tiden søker etter hva eieren dens vil.

Og jeg lo mange ganger. Hunder er jo morsomme, de gjør mye rart, og det gjør eierne også. Treneren bemerket at det var hyggelig at jeg tok bilder av alle hundene og ikke bare av min egen. Jeg liker å ta bilder og jeg elsker alle hunder og dyr.

Jeg var jo ekstra stolt av Sara som kunne en hel hinderløype, og som sjarmerte alle de andre hundeeierne så hun fikk godbiter av dem alle samt at hun ville leke med de andre hundene.

Utfordringen med å ta bilder av dyr i bevegelse i en hall med dårlig kunstlys er stor, i tilfelle noen som fotograferer er innom bloggen min. Ordet HVITBALANSE er da kjent for de fleste, og den er virkelig kinkig å få til for en som meg som aldri har tatt bilder i idrettshaller. Skarpheten er heller ikke optimal på mange av dem, men dette er situasjonsbilder som kan være artige å se for dem som er glad i hunder.

Her er et knippe bilder:

Dette er Billy, en som er veldig lik Sara.

 En utrolig søt Cavalier king charles spaniel, målbevisst og hengiven


 Helt uimotståelig!




Dette er Fanny, hun er veldig god kompis med Sara, de har fulgt hverandre siden de var valper på lydighetskurs også. Hun er en gjeterhundrase med utrolig mye hår og et fantastisk kroppsspråk som må sjarmere alle.







Fanny, et sjarmtroll som likte å åle seg bortover på en morsom måte




 Svensk dansk gårdshund, den ivrigste av dem alle


Her lo jeg så jeg skrek. Trener og eier skulle geleide denne lille krabaten over bommen, og hunden var så ivrig at den hadde løpt over hele før menneskene fikk sukk for seg, og det skjedde hver gang. Og da den kom ned så vippet denne opp, og slo ham i bakenden, men det tok han ikke notis av, en liten tøffing!



En golden retriever er og blir en nydelig hunderase. Denne var også veldig ivrig og tok seg gjerne en ekstra runde på banen.













 Hengivenhet


Den vakre puddelen, Leo


Sara

 Her er Sara, hun er kjempeflink!




Sigmund og Sara!
Jeg må bare si at Sara mestret bommen på utrolig fint vis. Hun visste akkurat vippepunktet og vandret elegant over. (Alle er mest stolt over sin egen hund!)

Noen er utrolig gode på å tigge!








Å gjøre noe sammen med hunden sin er verdifullt, både for hund og eier, og det skaper en egen nærhet og fellesskap og bånd for resten av livet. Å ha hund er noen av livets store gleder! Jeg kunne ikke klart meg uten hvis jeg ikke måtte.

Til deg som er innom bloggen min: Takk for at du besøker den!  Vi er i midten av februar. Jeg gleder meg stort over å se at lyset er på vei tilbake, og vi kan begynne så smått på vårfornemmelsene, litt optimistisk kanskje, men det er lov!!



4 kommentarer:

  1. Koselig å se bilder av Sara og treningskameratene hennes

    SvarSlett
  2. Situasjonsbilder har jeg veldig sans for :-) Søte hunder!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, sollemor, det er veldig morsomt å ta situasjonsbilder også:) Ja, de er så søte:) Og en av livets gode ting, kjæledyra våre)

      Slett