Velkommen til bloggen min

tirsdag 13. april 2010

Begynnelsen

Så begynner jeg på en blogg. I utgangspunktet har jeg tenkt å vie den i hovedsak til min hobby som er lappeteknikk. Samtidig tenker jeg å utlevere meg selv og livet mitt i passelige doser både med tekst og bilder. Symaskinen min har samlet støv noen år, men nå har jeg lyst til å fortsette der jeg slapp med lappeteknikken min. Jeg har lenge ruget over å sy et stort teppe med navn Dear Jane som til slutt blir over 2x2 meter. Det er tusenvis av små biter, og en skikkelig utfordring. Jeg liker å utfordre meg selv, og har så vidt begynt å samle på informasjon via andre quiltevenner, bøker og cd. I tillegg har jeg gått til innkjøp av masse stoffer i det som kalles reprostil, altså stoffer som ser gamle ut. Dette teppet ble først sydd under den amerikanske borgerkrigen som var mellom 1861 og 1865, og originalquilten henger på et museum i Vermont i USA, og det ble sydd av Jane Stickles. Hun levde under svært trange kår med sin barneflokk og mannen i krig. I disse årene satt hun tålmodig og sydde alt dette for hånd. Det er i alt 225 blokker og tusenvis av bittesmå biter. Takk for at du stakk innom bloggen min!

11 kommentarer:

  1. Velkommen til bloggland! Lykke til med baade bloggen og DJ!
    Vakkert solnedgang teppe du har sydd.

    SvarSlett
  2. Hei Astrid Helene! Så hyggelig å bli ønsket velkommen, og du er den FØRSTE! Tusen takk!!

    SvarSlett
  3. Bra start Kjersti. Dette kommer du til å klare fint. Jeg gleder meg til å følge deg.

    SvarSlett
  4. Kjekt Kjersti!
    Hilsen Elisabeth Augusta

    SvarSlett
  5. Hej Kjersti.. dejligt at se du er der igen.. og velkommen i det inspirerende land Blogland.. glæder mig til at følge dig - både med din DJ og hvad du ellers finde på at skrive om...
    Hilsen Vivi

    SvarSlett
  6. Tillykke med bloggen og dit første indlæg, Kjersti. Glæder mig til at følge din DJ her også.
    Tine i København

    SvarSlett
  7. Kjære alle sammen, tusen takk for varmende velkomster. Jeg er helt i nybegynnerfasen både med Dear Jane og blogg, og jeg er glad for dere som har lagt meg til. Det betyr at jeg kan følge dere også. Både Dear Jane og blogg er nytt for meg.

    SvarSlett
  8. Du har jo kommet godt i gang, Kjersti - lykke til videre. Barbara

    SvarSlett
  9. Velkommen til Blogglandia, unge frue!
    Dette er jo en artig verden... jeg gleder meg til å følge med på bloggen din.
    Lykke til videre med ditt DJ-prosjekt. Starten er i hvertfall bra!

    SvarSlett
  10. I just found your blog and want to say thank you ! It is really nice post thanks for sharing and just keep up the good work !


    greenbaypackers | philadelphiaeagles| pittsburghsteelers|newyorkgiants


    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much Md Raju for leaving such a nice comment here:) I appreciate it very much, indeed:) Kind regards Kjersti

      Slett