Velkommen til bloggen min

onsdag 22. juli 2015

En av verdens vakreste øyer--Bornholm--hit jeg måtte tilbake

 Jeg var her sist gang i 2009. Trodde aldri jeg skulle tilbake til Bornholm. Men nå er jeg her på verdens vakreste øy. Det er sandstrender, klipper, barnelatter, levende musikk, det er badende mennesker, glade og hyggelige folk, deilig mat og drikke, Østersjøen som ligger der så blå og fristende. de vakre blomstene, særlig stokkrosene som overlever med lite jordsmonn og vokser opp mellom brosteinene og klynger seg til husveggene, det er masse små landsbyer, store, frodige enger. Nesten alt er som før i Svaneke: Det er glassblåseriet, kunsthåndverksbutikkene, røkeriene, det er kafeene, antiken, torget, super brugsen, bindingsverkhusene,  det er hotellet vi bor på. Vi har enda bedre rom enn forrige gang. Det er i bakkeplan med store vinduer og liten hageflekk.

Vi er på lang reise, og vi har brukt en uke hit da vi var innom et stort bursdagsselskap i Sverige til min barndomsvennine, og så ville vi bare ta det rolig nedover svenskekysten.  Men det har ikke manglet på opplevelser!

Men så er vi her da, og sola skinner. Vi skal bare nyte, og jeg prøver å være minst mulig på internett, og det er utrolig godt!














Sigmund og Sara på bussholdeplassen

Svaneke kirke

 To herlige kompiser


 Klippene i solnedgang

 Fortsatt god sommer til alle. Det fine været vil bli enda bedre og varmere. Det er jeg sikker på.



4 kommentarer:

  1. Du så aldeles herlige, vakre bilder fra en nydelig øy. Gater, små miljøer, et åpent vindu,
    en trapp, vakre farger, vakkert lys. Alt ser så vidunderlig ut.
    Kos dere masse.
    Klemmer fra Nina og M

    SvarSlett
  2. Kjære Nina og M!! Tusen takk for kommentar!! Og kommentarer til bildene da!! Hjertelig takk!! Ja, alt er vidunderlig her :) Vi brukte lang tid på å komme hit, tung reise, men så deilig, vi har landet, været er ikke bare solfylt, men også varmt. Håper dere koser dere også! Nina, du har også tatt masse fine bilder fra Stavern!! Kos dere videre dere, også!!! <3 <3 <3

    KLEM til dere begge fra Kjersti

    SvarSlett
  3. Så stemningsfulle, vakre bilder.
    Jeg skjønner at dette er en spesiell plass. Må nok prøve å komme meg dit etter hvert. Kos dere!!! ��
    Klem Mona

    SvarSlett
    Svar
    1. kjære Mona!!!! Tusen takk for snille ord! Ja, dette er en spesiell plass. Ja, stedet kan anbefales, du vil like deg her :) :) kos deg du også da kjære deg!! Klem fra Kjersti

      Slett