Velkommen til bloggen min

onsdag 24. juni 2015

Det er midtsommer



Så er vi ved midtsommer. Jeg legger ved noen bilder tatt i Vestfold. Det skjer så mye at jeg rekker ikke blogge, men i dag datt det ned et vakkert dikt av Stein Mehren i mailboksen min som jeg fikk lyst til å dele. Ellers har jeg fått en ny sølvplass i NM i naturfoto, og siste runde fem bronsje, tett opptil sølv i poengplassering. Jeg er fornøyd med at jeg sammenlagt ligger som nr 12 i Norgesmesterskapet i naturfoto med tanke på at jeg er sterkt bevegelseshemmet og syk. I år blir det ferie på ulike steder, og det blir mange feiringer av bryllup og bursdager. Min gamle mac på fire år er i ferd med å ta kvelden, og jeg blir nødt til å ha en ny. Man får ikke bedre maskin med en bedre skjerm og bedre til bildebehandling enn en Mac (er min erfaring).

Jeg planlegger å være minst mulig på nett i de få, hardt tiltrengte sommermånedene våre. Jeg gjorde store øyne da jeg så at åpningen på "sommeråpent" på NRK fra Vadsø viste programledere i anorakker og varme klær. Det er ikke akkurat plagsomt varmt i landet vårt. Forresten har jeg siden desember hatt omtrent 50 bilder på NRK Østlandssendingen. Det er hyggelig at noen vil bruke bildene mine. Jeg er litt tom for ideer på bilder for øyeblikket. Føler jeg har behov for å finne nye uttrykk.

Om du er innom bloggen min, vil jeg dele dette vakre diktet med deg, som nevnt ovenfor,  av Stein Mehren, og jeg er inspirert av at Sigmund og jeg har vært forlovet i 27 år. Han heiste flagget i dag, vakre mannen min:



MIDTSOMMERNATT

Midtsommernatten
er uten tid
Uten soloppgang og solnedgang
og med lys og mørke støpt inn i hverandre
er det som om solen og natten
så hverandre første gang
Oppslukt av hverandre
I sommernatten stod de så tett sammen
at de helt var uten skygge

                     Stein Mehren, fra samlingen "Ordre", 2008.










Til deg som er innom bloggen min: Håper du nyter sommeren! Den er kort, og selv om vi trenger god påkledning og rustet for vær og vind, så husk at det er sommer, og husk at det nordiske lyset er verdens vakreste uansett.


2 kommentarer:

  1. Hei, det er en stund siden jeg kommenterte på bloggen din, men jeg har vært innom og sett de fine bildene dine. Har fulgt deg en god stund nå, og du blir bare bedre og bedre, synes jeg.

    Nordnorsk sommer kan være både klald - og varm, er min erfaring.

    Ønsker deg en fin sørlig sommer -

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei "gamle ugle", så koselig at du er innom bloggen min, og tusen takk for kommentar. Beklager sent svar. Men har vært bortreist med dårlig nettforbindelse. Så hyggelig at du syns bildene mine blir bedre, ja, det er å håpe! Jeg følger diktene dine også, litt til og fra.

      Ja, nordnorsk sommer kan nok både være kald og varm, akkurat som her på østlandet. Foreløpig har det vært ganske kaldt.

      Ønsker deg en fantastisk sommer!!

      Beste hilsen fra Kjersti

      Slett