Velkommen til bloggen min

tirsdag 1. januar 2013

Min nyttårsaften-Saras første møte med nyttårsraketter


Min nyttårsaften foregikk i stillhet med hovedoppgave å få en rolig hund når nyttårsrakettene fyrte av. For øvrig fikk jeg gjort flere meningsfulle ting i løpet av dagen. Jeg besøkte min mammas grav, og det var veldig fint. Så besøkte jeg min kjære pappa. Deretter var det hjemmekos med Sigmund og Sara hund.
Vi har hatt tre dachshunder som ikke har tatt notis av nyttårsrakettene. Jeg var forberedt på at Sara kanskje kom til å bli redd for hun er litt mer forsiktig av seg. Og selv om vi gjorde alt etter boka, var hun engstelig, og da jeg åpnet verandadøra under de verste smellene, viste hun tydelig redsel. Så vet jeg at hun skal aldri være alene på nyttårsaften. Jeg har ikke trodd hun klarte å hoppe opp i sofaen, men nyttårsrakettene satte fart på henne. Hun har i løpet av kvelden hoppet opp og ned av sofaen mange ganger. Dessuten er hun blitt 10 måneder, og fått alle tennene sine, og da klør hun ikke så veldig at hun må tygge i seg absolutt alt. Så kanskje går vesker, skolisser, lakener og madrasser fri framover. Men selv om hun var litt redd, hadde hun ikke helt panikk. Det var en blanding av redsel og nysgjerrighet.




Jeg gjorde noen forsøk på å ta bilder av fyrverkeriet. Hadde satt opp stativet, forsøkte meg med lang lukkertid på manuell samt på bulb, men det ble ikke bra. Været var bare så grått, så det var bare de nærmeste rakettene som var synlige. Grå tåke "spiste opp" de fine lysene. Bare smellene som hørtes.

Min kjære pappa. Tatt med veldig høy ISO uten blitz.

Vakre Sara


Så er vi vel inne i det nye året, 2013! Og jeg ønsker deg som titter innom bloggen min et godt nytt år! 



6 kommentarer:

  1. Så koselige bilder!
    Fint at du fikk vært på graven til moren din, -
    og besøkt faren din. Hyggelig ♡
    Det går jo greit å ta innebilder på høy Iso.
    Jeg gjorde det på julaften på noen bilder av lille Cornelia. De ble helt ok. Lyset blir så mye finere.
    Enda flere herlige bilder av Sara! Det var nok litt "spennende" for henne med raketter. Men trygt hos dere♡
    Jeg prøvde også å ta noen bilder ute, men som du også skriver, så var det altfor disig.
    Godt og helsebringende nytt år, kjære deg!
    Klem klem ♥♡♥

    SvarSlett
    Svar
    1. GOD NYTT ÅR kjære du!! ja, skulle vært på graven julaften eller før, men fikk vært der nå, kjentes godt. Og pappa ja:) Jeg fikk testet innebilder på høy iso for første gang. Gikk ikke så verst. Vil gjerne se bildene av lille Cornelia:) Lyset blir veldig fint uten blitz:) og fargegjengivelsen blir bedre også, skal forsøke dette mer. Sara var nok litt redd, og nå sover hun fullstendig utslått av sin egen aktivitet, hihi:) <3 Ønsker deg også bedre helse og alt det beste for året som kommer. Vi trenger alt det beste som er!! klem klem <3<3<3

      Slett
  2. Tusen takk for alt det du deler på bloggen din, både i tekst og i bilder! Det er alltid hyggelig å lese og se... Jeg er dypt imponert over din tilnærming til livet, og du har masse å lære oss alle sammen :)

    Et godt nytt år til deg og dine, med ønsker om et fantastisk år!

    Klem fra Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Anne, tusen takk for gode ord. Godt nytt år:) Jeg tror ikke jeg har mye å lære bort eller vi har kanskje alle mennesker noe å lære bort:) Vi lærer av hverandre. Jeg håper du også får et fantastisk år. Jeg følger med deg litt fra sidelinja med søm og oppgaveskriving:) Klem fra Kjersti

      Slett
  3. Riktig godt nytt år til deg også!
    Enda godt at lille Sara ikke alldeles vettskremt. Nydelige bilder av henne, hun er usedvanlig vakker. Så uttrykksfulle øyne :o)
    Klem Mona

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk og i lige måde, kjære Mona:) Tusen takk om Sara, ja, vi syns jo hun er usedvanlig vakker, og hun har et veldig godt blikk:) God klem:

      Slett