Velkommen til bloggen min

mandag 11. april 2011

Hestehoven og søndagsbesøk

 

IMG_0798

Så fant jeg hestehov i veikanten, jippi, etterlengtet og gul og litt skjør stakk den opp av jorda

 

Det var på veien til søndagsbesøk hos min pappa at jeg fant hestehoven. Jeg speidet langs veien, og til slutt i en grøftekant i Ski stakk det gult opp.  Det var årets første.

Hos min pappa manglet det ikke på traktement. Han hadde gjort det så koselig. Vi fikk fiskepudding i skjell, og rundstykker og pålegg, og så hadde han stekt vafler. Og jammen hadde han ikke gjemt igjen et bløtkakestykke til meg. Rørende! Det er lenge siden jeg har spist kake, så jeg unnet meg den utskeielsen.

Sigmund hadde tatt med bilder fra Kina, og også lydopptak fra forelesningen sin, og mens pappa fulgte ivrig med, sovnet jeg i vårsola.

IMG_0980

Pappa og Sigmund

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar