Velkommen til bloggen min

tirsdag 21. august 2012

Solsikker, hjemme fra ferie og snart høst


solsikker2
Solsikker. Jeg forbinder dem med sensommer. Vi må jo kunne si at sommeren er på hell, høsten ligger foran oss. La oss håpe den blir lun med gode opplevelser. Bildene ble tatt rett før jeg dro hjem fra ferie. Jeg har hatt en lykkelig ferie, og i Stavern har vi hatt mye fint vær, og vi har hatt det fredelig og godt. Jeg syns årets verste dag er da ferien slutter, men da er den dagen overstått for i år.
Solsikkene viser oss den bugnende og frodige "grøden" som har vokst og vokst igjennom sommeren, den som sliter seg opp langs husveggene, hardfør som den er. Den klarer de fleste forhold selv om den trenger mye vann og næring. Gulfargen er så dyp og varm, går mot den vakre valøren som snart vil komme på trærne. Sommeren har vært ekstra god fordi vi har fått vårt nye familiemedlem, Sara, verdens vakreste shetland sheepdog-hund. solsikker3 solsikker4
solsikker
Til deg som er innom bloggen min: Håper du har et flott forhold til høsten. Og jeg ønsker at du som sliter litt med å gå inn i høsten, slik jeg selv gjør, klarer å finne de gode, små tingene som er så viktige og som gjør livet verdt å leve!! saramedsolsikker
firesolsikker_blackandwhite
rognebr


6 kommentarer:

  1. Hej Kjersti!
    Såå fina bilder av dina solrosor (som vi säger)! Jag har inte en enda i år :( men jag får ju skylla mig själv, för jag har inte planterat någon. Fast fåglarna brukar ju fixa det så bra!
    Din bild med kamerastativet, Sara, den regnvåta altanen och så solrosorna, en bild som jag fastnar för och undrar: växer solrosorna där i en kruka eller kommer de genom hålen i "staketet"?? :)
    Hösten är inte min favoritårstid, om man säger, mest för att de där vackra färgerna försvinner för snabbt!
    Kram Pia
    PS. Tack för dina fina kommentarer hos mig! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei kjære Pia! Tusen takk for koselige ord! Jeg smilte godt av spørsmålet ditt om hvordan solrosorna har kommet på altanen. Sannheten er at de står i en vase, og solrosorna er kjøpt i butikken, hihi, kjøpte dem for å ta bilder av dem) Sant at de vakre fargene forsvinner fort. Så får man se etter andre motiver når høsten blir mørk og vinteren er i ferd med å komme. god klem fra Kjersti

      Slett
  2. *hi hi* Jaså, på så sätt!
    Blev det några bra bilder då?
    Kram Pia

    SvarSlett
    Svar
    1. Må jo svare ærlig:) Ja, de bildene over er av de jeg har kjøpt, og det er noen flere, men jeg rekker ikke legge ut alt:)) klem, Kjersti

      Slett
  3. *ha ha* Jag missuppfattade nog helt, för jag trodde att du hade haft och tagit bilder av solrosor som växt där vid sommarstugan (sv) och sen köpt en bukett när du kommit hem! Men NU förstår jag - tror jag! :)
    Kram Pia

    SvarSlett
    Svar
    1. Hahaha, Pia, du har forstått rett:) Vi har inte en enda solrose vid sommerstugan:)) jeg kjøpte en bukett fordi jeg skulle ta bilde av den og fordi den pyntet opp INNE, og de solrosorna kjøpte jeg på min semester i Stavern:))) Klem fra kjersti

      Slett