Velkommen til bloggen min

onsdag 15. februar 2012

Valentinsdagen


Jeg hadde koselig venninnebesøk i går, og jeg fikk en nydelig blomsterbukett av henne. Så fikk jeg tre røde roser og en hjerteformet boks med sjokolade av min kjære. Det er diskusjoner om valentinsdagen er handelsstandens dag, om det er enda en dag der kjøpepresset er stort. Jeg liker sånne diskusjoner. Likevel er det mulig å begrense seg i forhold til å shoppe. Å huske på sine kjære alle dagene i året er viktigst, men det er da koselig å bli husket på en dag i året. Jeg tror aldri verden har tatt skade av roser og røde hjerter som symbol på kjærlighet og varme.

Denne buketten fikk jeg av min venninne som jeg har kjent i 40 år! 






8 kommentarer:

  1. Den største gaven er å kunne være sammen om noe og det koster innsats og ikke penger.

    Koselig venninne du har!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det har du rett i, melivetpaaslep! Og er man glad i noen, så er innsatsen en ren glede:) Jeg har en koselig venninne og en vidunderlig mann, må ta vare på det fine selv om livet kan være tøft:) Tusen takk for kommentar:)

      Slett
  2. Jag tycker att Alla Hjärtans Dag är en fin dag.Här är det en symbol för alla små hjärtsjuka också.Hjärtebarnen som den kallas.
    Jag fick allt lite blommor jag också En bukett av svärmor och så klart en av älsklingen.
    Annars tycker jag väl också att det är handlarens dag som med allt annat som tex. mors och fars dag.
    Fina blommor fick du i alla fall. Vårda dem ömt.
    Kramizzzzzzz

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Lotta, ja, alle hjertens dag er en fin dag. Jeg har helt nylig oppdaget den. Så fantastisk at den også er et symbol for hjertesyke barn!! Da strekker meningen seg litt lenger enn til blomster og sjokoladeesker.)
      så koselig at du fikk blomster også, og både av svärmor og älsklingen, så nydelig:) Jeg syns vi kan droppe både mors og fars dag og halloween, så kan vi ha en dag med varme, bankende hjerter der vi husker på både hjertesyke barn, og viser kjærlighet til de som trenger det. Jeg tar vare på blomstene mine med ømhet. tusen takk for kommentar, Lotta, kramiizz og klem til deg fra kjersti

      Slett
  3. Alla Hjärtans Dag är bra att fira....men det behövs inga gåvor. Ett besök och lite trivsam samvaro räcker gott. Det gäller att inte hoppa på köpmännens locktoner...........

    SvarSlett
  4. Så koselige med blomster fra både venninne og mannen din. Du fortjener det :o)
    Jeg har ikke noe spesielt forhold til akkurat denne dagen, men det er jo koselig å vise de man er glad i at man setter pris på dem. Men man trenger ikke kjøpe ting for en hel formue av den grunn. Så kos deg med blomstene og sjokoladen - og vit at du er elsket! Av meg også ;o)
    Stor klem fra Mona

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjæreste Mona, så god du er med så fin kommentar, tusen takk!! Jeg har heller ikke så veldig spesielt forhold til den dagen, men litt. Så godt å vite at jeg er elsket, og av deg også!! Det er SÅ gjensidig! Veldig glad i deg, Mona'n min!! STor klem fra Kjersti

      Slett