Velkommen til bloggen min

Viser innlegg med etiketten fotooppmerksomhet. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten fotooppmerksomhet. Vis alle innlegg

tirsdag 16. august 2016

Jeg er en av utstillerne på Fotografiets dag på Preus museum. Jeg er både stolt og ydmyk, det er en ære

FOTOGRAFIETS DAG! 

Det var for et par måneder siden jeg fikk beskjed fra Preus museum om at jeg er plukket ut til en juryert utstilling på Preus museum i Horten, det er vårt nasjonale fotomuseum. 

Jeg måtte se to ganger da jeg fikk følgende i mail fra Preus museum: 

"Kjære Kjersti Holst !
Vi har gleden av å informere deg om at du er en av 50 utstillere som skal delta i den juryerte utstillingen på Fotografiets dag søndag 21. august 2016! 
Juryens sammensetning
Juryen besto av representanter fra organisasjonene som samarbeider om Fotografiets dag:
Thorstein Kleivdal fra Norsk Selskap For Fotografi
Andrea Grundt Johns fra Forbundet Frie Fotografer
Arthur Sand fra Norsk Fotohistorisk Forening - Preus museums venner og Institusjonsfotografenes Forening
Jon Klasbu fra Norges Fotografforbund
Ingrid Nilsson fra Preus museum. "

Dette er stort for meg. Og jeg opplever dette som ærefullt. Og jeg føler en ydmykhet overfor at flere fotografer har anerkjent mine bilder som gode nok til å delta. Jeg nyter at jeg opplever dette. Kanskje denne ene gangen i livet. 

Jeg har tittet på en del av bildene som skal presenteres, og det er et mangfold, det er spennende og det er noe jeg vil anbefale folk å komme og se! Det blir en fantastisk dag med masse som skjer!  Og bildene som skal stilles ut er mange, og de er fantastiske!

Jeg deltar med bilder som jeg jobber med innenfor temaet "refleksjoner i vann", og her er de to jeg skal ha med: 






[Juryert utstiling]
Vi har gleden å informere om at disse veggene fylles av følgende fotografer på Fotografiets dag:
Adrian Larisz, Cecilie Schibstad, Dan Skjæveland, Daniel Bolstad, Daniel Lunt, Dona Gashi, Ellen Cecilie Fleischer, Elvina Vladi Kvisle, Erik Kristensen, Geir Fløde, Gjert Rognli, Hebe Camilla Wathne, Hege Haraldsen, Håkon Røisland, Jan Egil Sandstad, Jan Helge Birkelund, Jarle I. Kvam, Jon Skille Amundsen, Jon Wang, Kjersti Holst, Laura Ragnarsson, Linda Bøe, Linda Cartridge, Line Bonnevie, Maciej Ciara, Mari Strømsbo Gjørv, Marianne Jenack, Mette Berg, Michal Bloch, Mike Mills, Nils K. Johansen, Oda Bakkeli Eide, Per Edvard Andreasen, Pernille Brekke Hansen, Pierre Chaton, Rita Anne Berntsen, Roald Synnevåg, Roger Eugen Fadum, Roger Lauritzen , Russell Jacobsen, Ståle Hansen, Sunniva Hammerås, Svenn Ivar Bjørkavåg, Torgil Pålsrud, Torhild Rytterager Saltnes, Trond R. Tunheim, Vigdis Settem, Weronika Nitsch, Øyvind Blomstereng og Åse Marit Lid

torsdag 5. mai 2016

Fikk tre sølv og to bronse i NM i naturfoto--fotojakta! Storfornøyd!





I NM i naturfoto i runden for april fikk jeg tre sølvplasseringer og to bronse. Det er jeg storfornøyd med.  Det arrangeres av villmarksliv, og har innsendelse 10 måneder i året. Jeg har aldri fått mer enn ett "sølvbilde"; så TRE var for meg helt utrolig og veldig gøy.

Jeg legger dem nedover etter plassering. Det øverste av tre hettemåker som kommer flyvende rett mot meg, der ingen berører vingene til hverandre er ikke et bilde jeg har klart å ta før. Jeg har ikke som mål å vinne mye sammenlagt. Forrige måned hadde jeg så mye annet å tenke på så jeg glemte å sende inn, og derfor glapp poengene for mars. Men for meg er det enkeltresultater som teller og som er morsomme hvis man i det hele tatt skal konkurrere i foto. Det er jo et stort tema egentlig.  Om man skal konkurrere. Opplevelser av bilder er veldig subjektivt. Det fine med naturfoto er at der blir bilder premiert både når de dokumenterer virkeligheten, og når man lager mer kreative uttrykk.

Her er mitt andre sølv som jeg har kalt "overganger":


Her er det tredje: 

Dette bildet har fått mange priser andre steder, blitt cover på en gruppe på facebok. Tror mange blir berørt av den vakre kjærligheten mellom to svaner. Den er i særklasse spesiell. Svanene er monogame, og de holder sammen livet ut. Jeg har fått sett kurtise og parring, og det er en rørende seanse.  Å ta bilder i naturen er jo ikke for å konkurrere først og fremst, det handler om gleden ved å oppleve natur, være ute, kjenne det pulserende livet. 

Så mine to bronseplasseringer: 

Den vakreste og søteste fuglen jeg vet: toppdykkeren! For øyeblikket ruger de på to egg ved Østensjøvannet, og det ventes utklekking om få dager. Spennende. 

Så til slutt er dette bildet som jeg vant hele Norsk naturfotofestival med, plukket ut av 500 innsendte bidrag, samt at dette også fikk høy sølvplassering i februarmåned. 


Dette er ikke ment som skryt, men jeg har behov for å dele gleden med andre. Likefullt gleder jeg meg stort over andres premieringer og framgang. Jeg håper snart å komme meg ut å fotografere igjen. Det har gått en stund siden sist da jeg har vært plaget med en infeksjon og deretter et mavevirus med veldig høy feber som jeg ikke har kommet meg av. Jeg blir minnet på hvor skjørt livet er, og det er bare å  nyte. 

I dag i bilen så jeg for første gang at våren var kommet, det grønnes, den fantastiske skruden naturen kler seg i er her nå!! 

Jeg ønsker deg som titter innom en kjempefin vår fortsatt!  Tusen takk for at du besøkte bloggen min! 


søndag 20. mars 2016

Bildet mitt vant-hovedvinner på Norsk Naturfotofestival


Jeg våknet til den helt store overraskelsen: Bildet mitt er blitt HOVEDVINNER i fotokonkurransen til Norsk Naturfotofestival og Østlandets blad!! Jeg har vunnet 4000 kr i gavekort fra japan foto. 
STOLT!
Jeg kan bare si en ting : Jeg ble rett og slett overrasket og superglad!! heart emoticonDD
Det var ølkjøalfkut49
I tillegg har dette bildet vunnet sølvplassering i NM i naturfoto, fotojakta, med 41 poeng. 

Det konkurrerte med 500 andre bilder.
http://www.nnff.no/index.php/2016/03/11/er-vinnerne-av-fotokonkurransen/

http://www.oblad.no/norsk-naturfotofestival/fotokonkurranse/magnus-reneflot/her-er-vinnerne-av-fotokonkurransen/s/5-68-155324



onsdag 24. juni 2015

Det er midtsommer



Så er vi ved midtsommer. Jeg legger ved noen bilder tatt i Vestfold. Det skjer så mye at jeg rekker ikke blogge, men i dag datt det ned et vakkert dikt av Stein Mehren i mailboksen min som jeg fikk lyst til å dele. Ellers har jeg fått en ny sølvplass i NM i naturfoto, og siste runde fem bronsje, tett opptil sølv i poengplassering. Jeg er fornøyd med at jeg sammenlagt ligger som nr 12 i Norgesmesterskapet i naturfoto med tanke på at jeg er sterkt bevegelseshemmet og syk. I år blir det ferie på ulike steder, og det blir mange feiringer av bryllup og bursdager. Min gamle mac på fire år er i ferd med å ta kvelden, og jeg blir nødt til å ha en ny. Man får ikke bedre maskin med en bedre skjerm og bedre til bildebehandling enn en Mac (er min erfaring).

Jeg planlegger å være minst mulig på nett i de få, hardt tiltrengte sommermånedene våre. Jeg gjorde store øyne da jeg så at åpningen på "sommeråpent" på NRK fra Vadsø viste programledere i anorakker og varme klær. Det er ikke akkurat plagsomt varmt i landet vårt. Forresten har jeg siden desember hatt omtrent 50 bilder på NRK Østlandssendingen. Det er hyggelig at noen vil bruke bildene mine. Jeg er litt tom for ideer på bilder for øyeblikket. Føler jeg har behov for å finne nye uttrykk.

Om du er innom bloggen min, vil jeg dele dette vakre diktet med deg, som nevnt ovenfor,  av Stein Mehren, og jeg er inspirert av at Sigmund og jeg har vært forlovet i 27 år. Han heiste flagget i dag, vakre mannen min:



MIDTSOMMERNATT

Midtsommernatten
er uten tid
Uten soloppgang og solnedgang
og med lys og mørke støpt inn i hverandre
er det som om solen og natten
så hverandre første gang
Oppslukt av hverandre
I sommernatten stod de så tett sammen
at de helt var uten skygge

                     Stein Mehren, fra samlingen "Ordre", 2008.










Til deg som er innom bloggen min: Håper du nyter sommeren! Den er kort, og selv om vi trenger god påkledning og rustet for vær og vind, så husk at det er sommer, og husk at det nordiske lyset er verdens vakreste uansett.


fredag 24. april 2015

To sølv i NM i naturfoto--er lov å være litt stolt?



Dette bildet fikk sølvplass og høyest poeng av bildene mine.

Det er lov å være stolt når man får to sølvplasser i NM i naturfoto? Jeg er antagelig like fornøyd og lykkelig som de som får gull. Dette er en konkurranse med flere runder. Så dette var runde tre. Jeg fikk en sølvplass for 2-3 år siden, men jeg innså at jeg aldri ville nå opp. Det kreves vel egentlig ganske god helse for å få tatt villmarksbilder. De som følger bloggen min vet at jeg sleper meg litt rundt og tar bilder.

De som deltar er ofte friluftsmennesker som lett kommer seg rundt og tar spektakulære naturbilder. Siden jeg hverken dykker eller reiser til Svalbard og isbjørnene, Finland og bjørnene og klatrer på de høyeste fjell, ligger dagesvis i kamuflasjetelt og venter på ulike fugler og dyr, og kan gå langt, kan fryse lenge i lavvo, ja, eksemplene er mange, har  jeg noen begrensninger. Jeg er heller ikke av dem som mener at livet bare består av utfordringer og ikke problemer. Det er virkelig ganske problematisk å være kronisk syk. Jeg har fryktelig lyst til å reise på safari til Svalbard, Island og Færøyene, men jeg kommer meg stort sett til Østensjøvannet.

Så er jeg vel litt der da at jeg prøver å se muligheter innenfor de grensene som min helse setter. For å se det fra den positive siden: Jeg bor bare 20 minutters biltur fra Østensjøvannet i Oslo. Der har jeg vokst opp, og jeg kjenner stedet svært godt. Da jeg vokste opp, var det også et yrende fugleliv der, men vannet var fullt av alger, og jeg kan ikke huske at jeg møtte folk på fotosafari den gangen. Men i dag så går det an, man kan dra på fotosafari til Østensjøvannet.

Østensjøvannet i dag er en perle. Hvis jeg beveger meg lite, og benytter min stolsekk så kan jeg klare en 2-3 timer hvis jeg da ligger resten av dagen. Jeg er storfornøyd. Det er jo et panorama av fuglearter der, også av de mer sjeldne.

Forrige helg beveget jeg meg til det stedet jeg hadde fått anbefalt, og der var allerede tre menn godt installert med sine lange teler. Jeg satte meg ned på min stolsekk. Det viste seg at disse mennene var veldig hyggelige. Han ene var fuglefotograf, biolog og lærer. Snakk om å treffe på rett person. Han betrodde meg noen av naturens vakre hemmeligheter der vi satt side om side, og han fikk meg til å se motiver jeg aldri før hadde sett. Fantastisk. Dette var voksne menn som med glede bød på sine kunnskaper på en svært generøs måte. Det var rørende! (I en veldig stor parentes og uten at jeg mener å diskriminere mitt eget kjønn, men vi kvinner har litt å lære av mennene!) Jeg benytter anledningen til å si TAKK til dere fine mennene!

Så da jeg var der noen dager senere,  kunne jeg høre et spesielt lite pip, og jeg visste at det var sothøna. Hun lå der bare kanskje 20 cm fra vannet og litt i en skråning, svært sårbar egentlig (bilde lenger ned). Hun lå der og ruget på eggene sine. Så var det hannen som flittig kom med siv og strå til redebyggingen. Hver gang han forlot henne, kunne man etter en stund høre noen spesielle fuglelyder, joda, det var henne som ropte på "gubben sin", og ikke lenge etter kom han med mer siv som han omsorgsfullt stablet rundt henne og eggene. Ganske rørende. Jeg legger ved et bilde av hannen som kommer med siv uten at det har deltatt i noen konkurranse.

Så er det toppdykkeren. Jeg har jo skjønt at det virkelig er det helt store motivet for de som sitter i vannkanten ved Østensjøvannet, og mine toppdykkere fikk også sølvplass. At jeg nå også har klart å ta bilde av en toppdykker som har tatt en abbor, og også at en hettemåke rappa abboren ut av munnen på toppdykkeren er jo rett og slett fantastisk, men bildene av disse øyeblikkene ble ikke så veldig bra, og kommer ikke her på bloggen.

Det artige med naturfotografer er at de reagerer akkurat like lidenskapelig over å ha fanget et motiv som en storfisker som har fått en skikkelig rugg på kroken. Disse mennene jeg møtte bare ropte da toppdykkeren kom opp til vannflaten med en abbor: "Fikk du den", noe som betydde at fikk du tatt bilde av den, og så var det å vise fram i displayet på fotoapparatet, og diskutere spenningen rundt kvaliteten på bildet, og hvordan den ville holde når man kom hjem og så bildet på skjermen på datamaskinen.

Våreventyret ved Østensjøvannet er i gang. Det hekkes, det elskes, det bygges reder og det ruges, overalt. Vi mennesker som ikke har fått øvd opp øynene til å se alt dette, vi aner ikke engang hvilket liv som rører seg ved Østensjøvannet. Jeg aner nå litt mer enn før. Og jeg må innrømme at jeg  både blir rørt og berørt. Men nå er jeg veldig glad i dyr for å bruke en liten klisjé.

Da vi skulle hjem forleden, etter solnedgang, så var det bare meg der i vannkanten, og plutselig ser jeg noe som beveger seg på den lille "øya", og jo, det var sivhøna. Den er veldig sky, og man skal være heldig hvis man får tatt bilde av den. Jeg skrudde opp isoen og fyrte av, det ble mye støy i bildene, men dog bilder. Det var også et rørende øyeblikk, for plutselig var det TO sivhøner, det var helt klart stevnemøte på gang. Og den ene smøg seg ned i vannet og tok seg et skikkelig bad. Jeg ble helt fjetret. Jeg listet meg bort for ikke å forstyrre dette magiske øyeblikket.

Men tilbake til fotojakta, NM i naturfoto, så har jeg sendt inn bilder dette året, altså tre måneder på rad, og de to forrige ble det bare bronseplasseringer. Men nå fikk jeg to sølvplasseringer med en god poengsum i tillegg.  Det er for meg ikke bare en seier på grunn av bildene, men det er MULIG å klare det med mine begrensninger. Det er jo helt fantastisk. Så egentlig burde jeg si til alle at det er bare ditt eget sinn som skaper begrensningene, men sånn er det ikke. Jeg kommer meg ikke så veldig langt, og det er klart å reise til Canada og ta bilder av snøugla kommer ikke til å skje. Men jeg får litt info her og der om lett tilgjengelige steder man kan fotografere. Man trenger ikke reise hundre mil for å få tatt et godt naturfoto.

Jeg fikk to sølvplasser og tre bronse. Man kan sende inn fem bilder til hver runde.

Her er det andre, og det er av toppdykkerne, og det fikk også sølvplass Jeg tok en hel serie av disse, og her var det mer enn en liten flørt i lufta:




De to bildene under har ikke deltatt i noen konkurranse, men det er altså sothøna. Det kan godt være at dette er hannen og at hunnen og hannen bytter på å ruge. Men altså så heter sothøna, "høne" uansett kjønn, og det samme gjelder for sivhøna. Det ville jo vært logisk om det het sothane, men det heter altså høne for begge kjønn, så har man lært noe nytt. Godt det fins google. Her kom han i mange runder med siv til redet. Så dedikert og utrettelig!



Her er sothønehunnen og sothønehannen midt i redebygging og ruging. Man skal holde seg godt vekk fra fugler som ruger, og ha respekt for alt dyreliv, så et sånt bilde er tatt fra lang avstand:




Da takker jeg deg som er innom bloggen min, ønsker deg en fin helg i den vakre våren.


onsdag 4. februar 2015

Frost på Østlandet


Vinter og frost har mye vakkert å by på. Her er noen bilder av hva jeg syns er godt å se på. Ellers har jeg deltatt på min første stipendutstilling, Cyan, uten noe stipend, men jeg ble stilt ut, og jeg er stolt av at jeg holdt en liten tale foran 100 mennesker. Det var morsomt.

Jeg har de siste to månedene fått veldig mange bilder på NRK østlandssendingen, det er jo veldig hyggelig, og snart kommer det ut en plate der coveret er mitt. Det blir mitt femte platecover. Ellers står det reising på kalenderen. Gleder meg.














Håper du som er innom bloggen min har en fin vinter, og det går mot lysere tidere. Deilig!

onsdag 19. november 2014

FOTO FOR FOLK FLEST!



Instagram er en gratis fotodelingstjeneste og et sosialt nettverk med over 200 millioner brukere. Jeg er en av dem. Her legger folk ut mobilbilder og bilder tatt med andre og ulike typer kamera. Det knytter folk sammen på en positiv måte ved at man deler motiver som representerer minner, følelser, opplevelser, kreativitet, farger og lys. Man får vist bilder, og man kan få folk til å like bildene sine, og da bør man være aktiv å like andres også. Her er det litt at man får ikke hvis man ikke gir. Det flotte er at folk med felles interesser inspirerer og gleder hverandre. 

Det fine er også at man kan dele øyeblikk i "sanntid", noe skjer her og nå, og så kan man knipse i vei, og legge ut med én gang. Man kan trygt si at instagram og andre sosiale medier kan bidra til økt nærvær, deling og økt bevissthet om ens liv her og nå, om det fine, vakre øyeblikket. Det behøver ikke alltid være så "fint" øyeblikk heller, noen ganger er livet mer påtrengende enn vi ønsker, noen ganger vil vi rømme unna det som skjer, men kanskje kan deling av bilder gi oss kommentarer som hjelper oss i en vanskelig livssituasjon. Jeg ser at det er mange med alvorlige sykdommer og et vanskelig liv, som deler, og som får masse repsons ved at de får masse følgere som byr på kommentarer og hjerter i fleng. 

Det sies ofte at vi lever i et veldig kaldt samfunn, men jeg er nå ikke sikker på det. Jeg syns det er utrolig mye varme blant folk, og mange deler rundhåndet av sin empati og godhet. 

Noen tror at internett og sosiale medier øker avstanden mellom folk, at folk lever livene sine på nett, men jeg tror det ofte kan være motsatt. At internett og sosiale medier øker nærheten. Verden har blitt "mindre", folk får kontakt med mennesker de aldri ellers ville møtt, og det som også skjer: Folk fra internett møter hverandre i det virkelige livet. Vennskap oppstår!

For et par måneder siden sto det i en melding på instagram at man kunne tagge bildet sitt med hasjtag #instatements. Jeg gjorde det av og til med de bildene jeg syns hadde noe ved seg. Plutselig i forrige uke fikk jeg beskjed om at bildet mitt hadde blitt plukket ut og nå var stilt ut i Oslo rådhus sammen med mange andre bilder. Jeg ble veldig positivt overrasket. Det var ett vinnerbilde, og så var det oss seks andre som fikk "hederlig omtale", og det er jo veldig gøy at vi ble plukket ut blant fem tusen andre. 

Bildet jeg deltok med ligger øverst her.  

Nå var disse bildene en bitteliten del av en stor utstilling der Norges første instagram-utstilling var arrangert. Seks fotograferer hadde slått seg sammen og laget utstilling. De kaller seg selv amatørfotografer. Jeg tror de hadde leid Rådhusgalleriet allerede for ett år siden, og forberedt dette grundig. Jeg må si at jeg ikke var klar over omfanget av denne utstillingen. 

Det er klart at når man hører at ens bilde henger i rådhuset, ønsker man å se det og dessuten se hele utstillingen. Jeg kom meg til Oslo rådhus, og møtte tre varme, flotte kvinner som var tre av utstillerne. De viste meg bildene sine, jeg tok bilder, og det var utrolig artig. I tillegg ble bildene vist på storskjerm og jeg hadde også fått med ett til av mine der.

Det hele var rett og slett KULT!

Nå liker jeg å få nye tanker om ting. Jeg innrømmer at jeg ikke helt har klart å ta mobilbilder veldig alvorlig som "ordentlige" bilder, og denne forestillingen fikk jeg stukket hull på denne formiddagen. Jeg ble helt overrasket over hvor bra dette var. Jeg så jo at mitt som var hentet fra Instagram ikke hadde tålt å bli veldig forstørret, men hva gjorde vel det? 

For meg ble dette en vekker, en forståelse for at kunstneriske uttrykk IKKE er avhengig av dyre kameraer. Dessuten er sosiale medier som dette for "folk flest". Og er det ikke flott? Foto er ikke bare for en liten, engere krets, foto er for alle.  Foto er for folk flest. Alle kan ta gode bilder, uttrykke seg gjennom et kamera. Jeg ser det på gatene også, mange ser ned, opp, til siden som om de leter etter noe. Ja, de leter etter fotomotiver som de kan forevige med sin mobil, og dele med alle andre på instagram. 

Mens jeg beundret utstillingen, slo det meg at liten informasjon i et bilde noen ganger fremmer et helt nytt og flott uttrykk. Det er ikke alltid det er ønskelig med slike detaljer som digre speilreflekskameraer kan frembringe. 

Dessuten opplevde jeg noe veldig fint: Damene fortalte meg om app'er, og jeg hadde noen spørsmål, og de svarte så villig på det. Ingen gjerrighet, ingen konkurranseånd, men en varm vilje til å dele.  Jeg spurte "hvordan får jeg bildene fra Mac'en min til instagram". Ja, jeg pleier å legge dem først på facebok, og så laster jeg dem derfra, egentlig veldig tungvint. Men så var det altså et varmt menneske som sa : "du kan bruke smugmug". Åh, TAKK sier jeg til deg som fortalte meg dette, hvis du leser her. Det var helt genialt. Man legger bildene på smugmug på dataen(laster ned programmet), og har programmet/applikasjon på mobil/nettbrett og kan bare ta det derfra fordi de er synkroniserte.

Da jeg tittet og tok bilder var det disse ordene som slo meg: Følelser, kreativitet, lys, farger, magiske uttrykk, glede, annerledeshet, nye vinkler og øyeblikk.  Jeg ble både berørt og rørt. 

Her kommer bilder fra utstillingen med navn til de som har tatt bildene: 

 Her står jeg med Elisabeth Østreng (t.v) og Heidi Biørnstad (t.h.)


Plakaten

Heidi Biørnstad og Elisabeth Østreng


Her er vi som ble plukket ut i "Instaments" konkurranse med vinnerbildet øverst. 
 Midt bilde henger nederst i midten og her: 

Dette er vinnerbildet av sisseljm på instagram (Sissel Miller) som har en feed verdt å følge på instagram. Dette bildet er helt nydelig, vakker komposisjon og nydelig lys og enkelt, speilingen topper bildet. 


Så kommer det bilder fra de ulike utstillerne. Alle var fine på
 hver sin måte, og det var utrolig artig og inspirerende å se 
de ulike uttrykkene. Det er tilfeldig hvor mange jeg har
tatt med fra hver utstiller: 


Her er et utvalg av Heidi Biørnstads vakre bilder: 









Her er et utvalg av Elisabeth Østrengs bilder










Her er Toril Gammelsæters bilder: 






Her er et utvalg Stine Moe Engelsrud sine bilder:










Kristin Morseth og Per Ove Haddal stilte ut sammen: 

 Kristin Morseths spennende bilde:

 Kristin Morseths bilder:


 Per Ove Haddals helt nydelige bilder:


Her er litt tilfeldige bilder: 

 Elisabeth Østreng og Heidi Biørnstad


Toril Gammelsæters bilder: 



 Sara var med



 Her står jeg ved veggen med de syv bildene








Og her har utstillerne til og med tatt med et annet av bildene 

mine rullerende på storskjerm!


Jeg sier TUSEN TAKK til dere som har plukket ut mitt bilde, 

og at jeg fikk være med på denne fantastiske utstillingen! 


Takk til dere som besøker bloggen min, og jeg håper at dette 

inspirerer både til å ta og å dele bilder på instagram eller 

andre steder!