Velkommen til bloggen min

torsdag 3. desember 2015

Peace and love! Høstbilder fra Enebakk, Oslo, Fetsund, Langhus, Steinbruvann og Hobøl


Det har seg sånn at i forbindelse med at jeg rundet et skrekkelig høyt tall i høst, så har jeg tenkt/reflektert mye! Det ligger så på meg hva jeg skal bruke "resten av mitt liv til", men altså å tenke det, blir i overkant. Selv med skrantende helse kan jeg jo leve i 20 år til.

Men noen ting er jeg opptatt av, og det er rett og slett "peace and love", og i mitt liv betyr det å ha fred med de rundt meg, ha kjærlighet med de rundt meg. Det betyr også at jeg helst vil unngå diskusjoner som potensielt kan utvikle seg til en konflikt. Jeg deltar aldri i nettdebatter, gjorde det en kort periode, men det er over.  Ikke leser jeg kommentarfelter heller.

Jeg vil ta bilder, mange bilder. Mulig jeg befinner meg i min egen lille "boble", i så fall må det være "fotoboble". Jeg tenker til og med på om helsa mi skulle få seg en skikkelig nedtur så kan jeg tenke tilbake på alle de fantastiske natur- og andre-opplevelser jeg har hatt de siste årene. Jeg er SÅ takknemlig over det jeg får til. Det ble til og med en 16. plass på meg i NM i naturfoto, og det får jeg lage et eget innlegg om senere. Jeg er storfornøyd med det når jeg vet hvem jeg er på resultatlista sammen med. Noen sier at "Neste år så kommer du kanskje høyere",  men jeg tenker ikke på det. Jeg er bare takknemlig. 16. plass er høyt nok for meg. Og mest glad er jeg kanskje fordi jeg har klart å stabilt sende inn 5 bilder hver måned i løpet av året til NM, fotojakta. Jeg har også blitt spurt både av NRK og av Østensjøvannets venner og noen til om de kan få bruke bildet(ene) mine, det setter jeg enormt pris på. NRK ville bruke bildet mitt på nettsiden sin for å reklamere for at seerne skal sende inn bilder.  Østensjøvannets venner ville bruke meg som en av 6 fotografer til å bidra til årets julekalender på facebook. Jeg er svært aktiv på instagram, og har nådd 1500 følgere, og får stadig "priser" for bildene mine. I tillegg til å ta bilder, så følger det noe annet godt i kjølvannet av fotograferingen: Jeg møter så mange hyggelige mennesker!

Det er vel aldri mulig å oppsummere livet sitt. Tror ikke jeg skal forsøke meg på det. Jeg er absolutt opptatt av alt som skjer i verden som ikke er "peace and love", men det er jo det jeg tror de fleste av oss ønsker for vår jord. FRED og KJÆRLIGHET!

Her er noen bilder fra høstens "fangst. Jeg måtte poste dem nå idet vi må slippe taket i høsten og innse at vinteren er over oss. Ja, vi er kommet til adventsmåneden, det er tid for å tenne lys, pynte til en vakker høytid, og er her bildene:













Alle disse er tatt ved Fetsund Lenser







Igna



































 Utsikten hjemme


Havnelageret og mot Sjursøya om kvelden







Svanebarna begynner å bli store

 Refleksjoner
 Rustand

 Storskarv



















 Kreativ fotolek:




Ulebergshamn i Sverige

















 Hvis du har kommet deg helt hit er jeg dypt imponert. Siste bildet er veien, den som kan være symbol på det vi har foran oss, der vi ikke vet hva som kommer rundt neste sving. Sånn er det med livet også, vi står i ferd med å gli over i et nytt år, og la oss håpe det blir godt. La oss håpe at krigen i Syra tar slutt, la oss håpe at folk ikke lenger har behov for å risikere livene sine i overfylte båter over et uforutsigbart hav for å komme unna krig og forferdelser i hjemlandet sitt. La oss håpe, la oss tro, la oss vise kjærlighet overfor hverandre!

God advent, ta vare på deg der du er!








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar