Velkommen til bloggen min

tirsdag 23. august 2011

Østensjøvannet i går med sitt rike fugleliv, del 3


IMG_9844 - Kopi
Her vandrer den stolt etter å ha fått en godbit

Jeg tok veldig mange bilder på én gang, så jeg har jo bilder til enda flere blogginnlegg, men bloggen min skulle hverken være en fotoblogg eller om fugler, men ting går litt i perioder for meg. Det er viktig å nyte dagene som er igjen før det blir for kaldt.

IMG_9650
 Den klør seg bak øret


IMG_9215 - Kopi
Den ser litt morsk ut

IMG_0523 - Kopi_redigerad-1
Det føles som rein magi hver gang jeg klarer å fange en fugl med fotoapparatet som bretter seg ut for å tørke seg. Ganske pussig at den vil tørke seg siden den skal ut i vannet igjen med én gang. Men pelsen må jo være i orden til de ulike aktivitetene som å fly, svømme og pelsen må være vannavstøtende.


IMG_0500 - Kopi
Sigmund matet endene, de lot seg villig håndmate, så fuglene ved Østensjøvannet er virkelig tamme.


Jeg husker en mann sa for noen år siden: “Jeg er ikke så gammel at jeg har begynt å mate endene i parken ennå”, og der sto vi i går med en bærepose fulle av brød, haha. Det er ingen grunn til å unngå aktiviteter fordi man forbinder det med å ha blitt gammel.

IMG_0107



IMG_9915
Portrett av en canadagås



IMG_9460 - Kopi
I farta



IMG_0186 - Kopi
Sigmund og endene



IMG_9190 - Kopi
Harmoni og idyll




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar