Velkommen til bloggen min

lørdag 13. august 2011

Fuglene drar snart sørover, mens vi drar nordover nå-ferien er over


Hva slags fugl er dette? Vet ikke.  Den var skikkelig nærgående og virket gretten da den nesten sneiet nesa mi. Nå har noen vennlige mennesker fortalt meg at dette er en gråmåke, som antagelig ble født i sommer. 



IMG_8700 - Kopi - Kopii
gråmåke

Jeg fikk meg en siste tur med fotoapparatet mens kofferter og bager er ferdigpakket og hjemturen står for døren. Jeg fikk tatt noen fuglebilder, og tenkte at det ikke er lenge til de trekker mot varmere strøk. Mens vi reiser nordover, Stavern-Oslo, i morgen tidlig. En sommer er over. Men det kommer flere somre, men det er lov å kjenne på at det er litt trist å dra hjem.


Det er snart utejakke-tid, det kjente jeg i ettermiddag da jeg satt ved havet, i sanda, og ble kaldere og våtere mens jeg ivrig knipset de forbiflygende mens jeg dro inn den friske sjølufta og nøt havutsikten i knallvær!


IMG_8701 - Kopi kopia


Jeg trøster meg med at høstfargene blir fine å fotografere, og jeg skal en tur til Østensjøvannet og se på fuglelivet og knipse litt ganske snart.
Da er det bare å ønske de som leser bloggen min velkommen til høsten! Den kommer til å bli fin!



2 kommentarer:

  1. Så spennende Kjersti! Flotte bilder!

    SvarSlett
  2. tusen takk, Bjørg, så koselig å få kommentar! Artsbenevnelsen vil nå endres, takker, fikk samme info av en på facebok om at det er en gråmåke. Setter sånn pris på å få riktig info, og dessuten lærer jeg jo litt.

    SvarSlett