Velkommen til bloggen min

torsdag 17. mars 2011

tanna mi

 

tooth-decay

Allerede ved juletider kjentes det ut som den ene jekslen min var litt løs, men jeg valgte å overse det, inntil i forrige uke så skjedde det noe litt mer dramatisk. Jeg kjente et hull, en revne, kjentes ikke ut som en plombe som falt ut akkurat.

 

Helt riktig, det var ingen plombe, tanna har revna. Fikk øyeblikkelig hjelp time hos tannlegen, og hun så på tanna og bare sa: “den må trekkes”.  Med et lite blikk inn i munnen min sa hun at den var knekt i to, ingen betennelse i rota etter røntgenbilde å dømme, heldigvis. Men hun torde ikke trekke den der og da, neida, jeg må til min egen tannlege til uka. Ja, jeg kunne få ny tann, stift, og en møysommelig prosess.

 

smiling-tooth

Det er egentlig en bagatell, mange som mister tenner altså, men jeg ble litt mismodig.

Så kommer jeg hjem til nyhetsbildet med alt det grusomme som skjer i Japan, og da blir ens egne ting nokså små.

BIG_TS_Tooth_Section_B

2 kommentarer:

  1. Heia.

    Hvis du ønsker å erstatte denne tannen så bør du undersøke mulighetene for å gjøre det i utlandet. Du kan spare mye penger samtidig som det både går fortere og du får en god ferie på kjøpet.

    Jeg gjorde noe tilsvarende som deg i Krakow og hos en tannlegeklinikk kalt index-medica og er veldig godt fornøyd! *et lite tips*

    SvarSlett
  2. Heisann og tusen takk for flott tips:) skulle gjerne dratt til utlandet, men pga andre helseproblemer kommer jeg meg ikke så langt av sted. Så jeg må bare betale det det koster, vet det er dyrt, men så bra at du har fått gjort dette i Krakow. Nydelig også der da! Og så bra at du er fornøyd, man vil jo helst ikke miste tenner.

    SvarSlett