Velkommen til bloggen min

mandag 21. mars 2011

en helt vanlig søndag i mars

 

tulipan

 

Søndagsmiddag med besøk av min pappa og snøsmelting utendørs ga en følelse av en helt alminnelig søndag i mars. Det var godt. Pappa hadde med  seg tulipaner, og den blomsten får det virkelig til å suse i vårfølelsene mine.

 

tulipaner

 

pappa ved bordet

 

Sigmund skal til Kina denne uken og holde foredrag på Tsinghua universitetet i Beijing.  Han skal snakke om “prediction and measurement of indoor  noise from road traffic”. Det var ikke innlegget hans vi snakket om i dag, men gammel historie i Kina som omhandler blant andre Mao. Sigmund har Maos lille røde i bokhylla, og den ble tatt fram og tittet i med mye humor.

 

pappa m maos lille røde

 

maos lille røde

Sigmund i god stemning

kjersti

Godt med slike dager som inneholder humor,  ro og balanse.

2 kommentarer:

  1. Så koselig med tulipaner - de er utrolig vakre. Bare synd de ikke står enda lenger ;o) Selv spanderte jeg en ny orkidé på meg selv her om dagen - ikke en phalaenopsis. Og den er knall lilla og har ispedd både hvitt og gult. Den lyser fra vinduet og gjør meg i godt humør. Det gjør selvfølgeling ingenting at solen skinner og snøen smelter. Det er endelig vår!! :o)

    Klem Mona

    SvarSlett
  2. Ja, tulipaner handler og minner oss kanskje på å leve i nuet nettopp fordi de står så kort? Vi kan jo velge å se det sånn. Koselig med orkidé, de er vakre. Lilla med hvitt og gult, nydelig! Deilig med vår, kjæreste Mona'n min! Klem

    SvarSlett