Velkommen til bloggen min

mandag 27. juni 2011

Åse-Marie Nesse med mørke undertoner

 

Black20Rose203_xlarge

 

Hva er det

Hva er det for lange skygger
som faller over min dag
Hva er det for svarte kronblad
som åpner seg i mitt blod
Hva er det for glupske rovdyr
som glefser etter mitt blod
Hva er det for bitre dråper
som fyller mitt hverdagsglass
Hva er det for vonde drømmer
som myldrer på puten min
Hva er det for skjebnetråder
som snører seg om min fot

Hva er det Hva er det Hva er det
Hvor lenge Hvor lenge Hvor lenge
kan jeg late som jeg ikke vet

 

av Åse Marie Nesse

2 kommentarer:

  1. Vacker dikt du lagt in nu på morgonen. Lite "mörk", men ibland blir så. Den ensamma mörka rosen förstärker det hela, men jag hoppas din dag blir ljus och glad.

    Sommarhälsning
    Birgitta

    SvarSlett
  2. Hei Birgitta, takk for kommentar. Det er litt "mørkt" ja, har veldig få "mørke" dikt her på bloggen, følte for å legge inn dette, og som du sier, iblant blir det så. La inn den sorte rosen for å forsterke innholdet. Tror at å se litt i det "mørke" kan få oss til å bearbeide tingene. Dagen min har vært strålende. Det håper jeg din har vært også, sommerhilsen fra Kjersti

    SvarSlett