Velkommen til bloggen min

fredag 2. desember 2011

Sår hals-virus eller ME? Liten fototur på søndag, og så lager jeg fotokalendere


På søndag var jeg på en liten rekognoseringstur for å finne et sted med mulighet for gode fotomotiver. Bildet er tatt i Kirkebygda i Enebakk, og det var flott natur. Egentlig skulle jeg sjekke om det var svaner der fordi jeg har hørt om svanepar som overvintrer. Ingen svaner, men noen ender svømte rundt i elva. Det var sumpområde eller våtmark, kan bare forestille meg at det blir fint fotomotiv med tåke og andre væromskiftninger.

Men så ble jeg syk. Jeg har bare såååå vondt i halsen. Ingen grunn til å klage. Forkjølelse går over.  De gangene jeg får sår hals, tenker jeg at det "bare er ME'en", det kommer når jeg har holdt litt for høyt tempo. Influensasymptomer er vanlig ved ME.

Denne gangen er det vanlig virus. Forhøyet crp hos legen. Men altså: Neseforkjølelse er bare småtteri i forhold til å ha sår hals og vondt i brystet. Sigmund og jeg har fått samme virus, han snufser litt og er helt arbeidsfør. Det er forskjell på folk. Men det går over, bare så kjedelig (og vondt!)


Nå venter jeg bare på at forkjølelsen skal bryte ut, men det virker som det er et virus som har satt seg i halsen, det er bare å hvile og vente. Kjedelig altså for nå vil jeg pynte til jul. Jeg tenker ikke på at jeg hadde lungebetennelse gjennom sist vinter. Så sår hals i noen dager er til å leve med.


Jeg har rett og slett ikke tid til å få noe ekstra med sykdom nå. Mens jeg hviler så redigerer jeg litt bilder, og nå har jeg laget et par kalendere. Den ene sendte jeg til Fotoknudsen. Jeg var litt spent på kvaliteten, og jeg ble skuffet da dompapen på det ene bildet hadde fått hodet kuttet av. Da var kalenderen ødelagt. Hyggelig mann i butikken. Jeg måtte sjekke om feilen var min, og det var den. Aner ikke hvordan det skjedde, men det er ikke bare enkelt å lage fotobøker og kalendere i de ulike fotobutikkene på nett.


Iallfall bestilte jeg en ny, og da sa mannen hos Fotoknudsen på Ski storsenter at jeg bare skulle referere til ham at jeg skulle få den gratis! Virkelig en hyggelig mann. Service!

Men nå har jeg prøvd meg på Iphoto som er programmet tilhørende Mac'en. Har fått anbefalt det programmet fordi de kalenderne visstnok skal være av god kvalitet. Nå har jeg laget to ulike typer kalendere, så det blir mange som får kalender av meg i julegave.

Ønsker deg som skulle dumpe innom bloggen min en vakker helg uten sår hals og forkjølelsesvirus!



5 kommentarer:

  1. Fotobøker og -kalendere er flotte gaver til folk som har alt og mer enn nok av alt. Koselig hvis en også kan inkludere bilder fra felles opplevelser!
    God bedring!

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder som egner seg godt i fotokalender! Kjersti, god bedring med halsen og forkjølelsen! Måtte det bare gå fort over! Klem

    SvarSlett
  3. Hei Grete! Tusen takk for kommentar, så du syns fotobøker og kalendere er flotte gaver til dem som har alt, jeg er enig. I det jeg kaller "familiekalender" har jeg også med noen felles opplevelser og i tillegg har jeg bilde på hver fødselsdato til familiemedlemmene. Tusen takk for kommentar. Jeg er rustet med ibux, hostesaft og nesespray.

    Tusen takk, Bjørg, så koselig at du syns bildene mine egner seg. Hvis du nå leser siste innlegg så er mine 9 kalendere med svaner på vei til Danmark! Sukk. Det ordner seg nok. Jeg tror halsen kommer seg på noen dager. Jeg skal ta 400mg ibux tre ganger daglig i fem dager. Faktisk er halsvondt skikkelig ekkelt. Håper du er frisk av lungebetennelse. Fortsatt god helg med klem herfra, kjersti
    lørdag, desember 03, 2011

    SvarSlett
  4. Sår hals og hodepine er det verste synes jeg, det er ikke noe annet som slår meg ut like mye som det, så jeg ønsker deg god bedring!

    Flotte naturbilder. :)

    SvarSlett
  5. Tusen takk, melivetpaaslep, jeg er helt slått ut, har fått betennelse på øyet så det renner, og jeg har bare blitt verre, og det må "gå sin gang", i natt fikk jeg tungt for å puste og hadde så vondt i halsen at jeg ikke klarte svelge. Antagelig presset jeg meg for mye.
    Håper du har en fin adventstid. Tusen takk for kommentar om bildene også, beste hilsen fra Kjersti

    SvarSlett