Velkommen til bloggen min

mandag 19. desember 2011

Blomster, lys og fred--nå begynner kosen


Lørdagskvelden senket roen seg i huset mitt. Det var første kvelden jeg kunne nyte. Jeg hadde besøk av to venninner. Vi spiste grøt, is og deilig kransekake.

Azaleae er min favoritt yndlingsblomst. Det var en kjær venn som viste meg den for over 30 år siden. Han stelte den så vakkert med mye vann. Jeg visste at jeg resten av mitt liv måtte ha denne planten i huset mitt i jula. Nå har jeg iallfall to av dem. Denne har fortsatt mange knopper, og da må man vanne hver dag, for hvis den tørker, faller knoppene bare av.

Nå er julegavene pakket inn, kortene er både skrevet og sendt. I går kunne vi i Norge nyte at jentene våre vant håndball-VM, og det var siste søndag i advent.


I går fikk jeg tatt litt inne-bilder. Savner å komme meg ut å fotografere. Håper på noen dager i jula på tur ut. Nå gleder jeg meg til juleferien, og til at Sigmund skal være hjemme med meg.







4 kommentarer:

  1. Hej Kjersti
    och tack för din kommentar hos mig! :)
    Vilka härliga adventsljus du har! De påminde mig om att vi faktiskt glömde bort att tända det 4:e ljuset igår!!!
    Azalean var jättefin och bilderna med! Jag har aldrig haft någon azalea själv, men min mamma brukade ha sådana.

    Precis som du, så vill jag också ut och fotografera, men det är ju så mörkt och trist! Måtte det vända snart!
    Stor julkram till dig, Kjersti!
    /Pia

    SvarSlett
  2. Kjære gode Pia!Tusen takk for kommentar hos meg også. Ja, adventslysene var herlige, nå blir det røde lys:) Iallfall i to uker. Og dere glemte det 4. lyset, haha.) Sånt skjer. Og har du aldri hatt azalea, de er jo nydelige, men du har gode minner fra din mamma som hadde dem da. Min bestemor hadde juleglede, og det er den juleblomsten som best påminner meg om julen fra barndommen. De pleide å ha flere stående i vinduskarmen.

    De månebildene dine var magiske, du må da ha brukt noe annet enn et kompaktkamera? Jeg er imponert! Ja, nå kommer også lyset og dermed fotolyset!!

    STOOR JULEKLEM/kram til deg også, fra Kjersti

    SvarSlett
  3. *hi hi* Måste bara skriva här också! Tack för så vackert beröm, Kjersti! Det är samma kompaktare som innan! Jag har inte något annat. :)
    Kram, kram
    Pia

    SvarSlett
  4. Så koselig at du skriver her også, PIa:)) Du fortjener all beröm! Så flink og ikke minst kunstnerisk som du er:) Og at du tar SÅ flotte bilder med kompaktkamera sier jo sitt:) Utrolig dyktig. Klemklem , Kjersti

    SvarSlett