Velkommen til bloggen min

søndag 10. juni 2012

Sinna svane, mektig svane---et av verdens vakreste dyr


En svane kan bli sint. Særlig når den føler at dens avkom er truet. Her er det en hunnsvane som føler seg truet av en Canadagås. Gåsa er ute av bildet, men mor svane viste hvem som er sjef! Her er hun i full fart.


Svanen er mektig og full av krefter. Den oppviser i det ene øyeblikket eleganse, deretter klossethet (særlig når den går på land), og så tigger den brødbiter og spiser av hånda di for i neste øyeblikk å jage over vannet i vill fart og illsint.



Jeg vil påstå at svanen i all sin mangfoldighet er et av verdens vakreste dyr.

Ha en flott søndag!


4 kommentarer:

  1. Yes, där fick du ju nästan en flygande svan! :)
    Härliga ögonblick du fångade.
    Och jag håller med dig, jag gillar också dessa underbara fåglar, men jag har stor respekt för dem.
    Kram Pia

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, kjære Pia! Jeg var fornøyd selv om de ikke fløy:) Men det skjer en dag at jeg får tatt det også:) håper jeg:))De er helt ufarlige, sa de fra viltnemda. De biter ikke hardt, er vant til å spise blader. Men hvis de slår med vingene kan det vissnok være litt skummelt uten at jeg vet hva det betyr, :)) Klem fra Kjersti

      Slett
  2. Vilka fantastiska bilder på denna ljuvliga fågel.
    Jag visade min gubbe en del av dina bilder här om dagen.
    Han sa också att du är skitduktig.
    Kramizzz på dig

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Lotta!! Har du vist din gubbe bildene mine, du er vel snill!! Tusen takk til begge to. jeg føler meg som en nebegynner da:))) STOOOR KLEM:))

      Slett