Velkommen til bloggen min

onsdag 2. mai 2012

Måkebilde er blitt vegg-bilde på en stor fotogruppe på facebook, man får glede seg over det som kommer i ens vei

Dette bildet nyter ekstra oppmerksomhet på en fotogruppe på facebook.

Det heter "count your blessings", og det gjør jeg. Nå har et av mine måkebilder, i svart/hvitt-versjon, kommet som wall photo på en stor internasjonal fotogruppe på facebook. Jeg hadde lagt det ut, glemt det og tittet helt tilfeldig innom, og så lå det framme der.
Sånn ser det ut på facebook:


Photo by Kjersti Holst
 ·  · Share · 13 hours ago


Her er bildet i farger, ikke store forskjellen:


Jeg har vært ved Østensjøvannet to dager på rad, i fullt solskinn, yesssss, kun sittet på en stolsekk. Jeg er nødt til å finne noen veier selv om knærne er dårlige. Å ta bilder av fugler som er så actionpreget er faktisk noe man kan gjøre mens man sitter i ro. Faktisk er det å ta fuglebilder avhengig av ro og konsentrasjon, samt godt lys og bra fotoutstyr og selvsagt at fuglene vil "danse". Jeg har funnet et lite triks som får måkene til å vise seg fram rett ved linsa mi.

Ønsker deg som er innom bloggen min en fortsatt fin uke!


4 kommentarer:

  1. Gratulerer med bilde på facebook. Ikke rart at det bildet ble valgt, det er jo et blinksudd. Jeg beundre de flotte bildene dine.

    SvarSlett
  2. Så snill du er da, Lappedamen, tusen takk:)) Er fornøyd med noen av bildene mine.)) Må ta mange for å få ett bra da.))

    SvarSlett
  3. Hej Kjersti!
    Grattis till den fina Facebookbilden! Blev lite full i skratt när jag såg den, för den liknade väldigt mycket en hos mig också! :) Men visst är de skojiga att försöka fånga de där skrattmåsarna, som vi svenskar säger om era hättemåkar!

    Tack snälla Kjersti för dina gulliga kommentarer hos mig! :)

    Idag har vi haft sommar här hos oss och kanske du också haft det! Som vi har längtat efter detta!

    Kul att du gillade mina gässbilder och att du fick se gåsungar för första gången. Det är jag säker på att du får se snart när du är på dina turer. Förra året var första gången jag såg sådana vid våtmarkerna. Svanarna ligger på ägg nu också, så det händer mycket.
    Snart helg igen, så fort tiden går nu! Ha det så gott som du kan, Kjersti och kram från mig! /Pia

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei kjære Pia!!

      Tusen takk for kommentar og grattisen til at bildet mitt ble veggbilde:) Og du ble i full skratt:) Det skjønner jeg. Jeg syns også at flere av dine måkebilder ligner på mine, hihi:) Artig. Ordet skrattmåke passer veldig bra. Jeg hadde en måke helt nær meg, og det hørtes ut som den lo altså:) :)
      Så fint at dere har hatt sommer. Her kom det litt gråvær og kjølige dager igjen, men det er jo en del av våren, at det er skiftninger. Jeg rakk/hinnat iallfall å være ute de tre dager med sol og sommer:) Man må bare benytte sjansen når sola titter fram.

      Jeg håper også virkelig at jeg får se noen gåsunger. De er helt nydelige. Herlig at du fikk se dem i fjor også. Jeg tror vi ligger litt etter med våren i forhold til dine våtmarker, så jeg tipper at gåsungene kommer om et par uker. Og du vet at svanene ligger på egg, hvordan ser du det? Svanene her bare bedriver flørting, ser ingen egg-legging.

      ja, nå er det helg igjen, GOD HELG til deg også, Pia!! Ha det godt du med!!

      God klem fra Kjersti

      Slett