Velkommen til bloggen min

mandag 25. oktober 2010

Håper dette blir julegave



Jeg syr litt. Nå lager jeg løper til en venninne som liker lyse farger og det enkle. Jeg har i grunnen aldri sydd noe så "fargeløst" som dette. Noen sømmonn ble for store, noen for små. Sånn blir det når jeg syr. Tror ikke det gjør noe. Ble egentlig fornøyd. Nå gjenstår monteringen. Hm hm....jeg kan skylde på at jeg ikke har hatt bakstoff før nå, men 14 meter nyvaskede bakstoff er klare til å brukes, så jeg burde kanskje gi meg i kast med det siden jeg ser at mitt sy-liv sluttet for noen år siden da bunken uferdige prosjekter begynte å hope seg opp.  Jeg syr som regel i sterke farger, så dette er virkelig en liten snu-operasjon, det vil si at det vel egentlig bare er en liten avstikker som fører meg tilbake til "hovedveien".


Kanskje jeg blogger på meg et slags press som er bra for å gjøre ferdig ting. Nå syr jeg bare noen ting til, og da har jeg bestemt meg for monteringsfasen. Jepp, den kommer. Legger likevel ut bilde på det nåværende stadiet. Dette er Firman's design, nøyere beskrivelse kommer når den er klar til å omsluttes av julegavepapir.
Så jeg håper at dette blir julegave til slutt, og at disse ikke blir liggende uten bakstoff og vann.

Tenk at jeg ikke har sydd på flere år, og det gir meg en enorm god følelse å gjøre hele prosessen fra å kjøpe stoffer (som er det morsomste nesten), og så vaske dem, stryke, titte i bøker, finne noe jeg liker, sette sammen farger, se det for meg. Titte i bøker er virkelig inspirerende. Jeg får veldig mange ideer, og jeg ser at jeg har mange ideer fra år tilbake som jeg har markert med binders på akkurat den siden mønsteret står.


Syns dette lyse er behagelig å se på. Tror det blir flere "rolige
produksjoner" etter hvert.


7 kommentarer:

  1. Det ligger mycket i att det är rofyllt med dessa ljusa tyger. Fin löpare du sytt.

    SvarSlett
  2. Nydelige løpere. Slike farver passer jo over alt. Klem Otlo

    SvarSlett
  3. Jeg liker løperne veldig godt! Gled deg med å gjøre dem helt ferdige!

    SvarSlett
  4. Jeg synes de er kjempelekre, Kjersti. Et enkelt, men samtidig effektfullt mønster. Mottakeren kommer nok til å bli kjempeglad :o)

    Klem Mona

    SvarSlett
  5. Tusen takk alle sammen for de gode kommentarene!!

    SvarSlett
  6. Løperne er lekre, duse og fint avstemte stoffer. Av og til er det fint å utfordre seg seg til å sy av stoffer man vanligvis ikke bruker, plutsetlig får man en liten aha-opplevelse at det faktisk blir lekker til tross for at det er uvanlig terreng.

    SvarSlett
  7. Tusen takk, lappedamen! Ja, å utfordre seg selv er bra på mange områder. Syns det ble veldig behagelig å se på. Blir en løper jeg skal ha på i januar, er noe eget med stillheten i den måneden syns jeg.

    SvarSlett