Velkommen til bloggen min

lørdag 18. januar 2014

Endelig kom vinter'n---bilder og ny drosjetur

Det er første år i mitt liv at jeg har savnet SNØEN, ikke vinter'n som sådan. Is og snø er fine fotomotiver.

Jeg kan fortelle at jeg har tatt en liten drosjetur siden sist. Fra Langhus til Ski ble Sara hund og jeg fraktet vakkert og vel av en ikke-etnisk nordmann (må bare få med det for jeg tror man finner alle slags drosjesjåfører blant alle etniske bakgrunner).

Jeg vil egentlig bare ta bilder. Og jeg drømmer om å ta bilder av snøen HELT nært innpå, altså detaljene i et snøfnugg. Jeg har skjønt at makroobjektivet mitt ikke når helt fram til det jeg ønsker å fotografere. Så jeg grubler litt om dagen på hvordan. Samtidig strikker jeg litt mer. Det var jammen gøy, og særlig at jeg orker å strikke. Det er jo helt utrolig. Bilde kommer. Faktisk la jeg opp masker etter innfallsmetoden, og skjerfet blir utrolig bredt da.








 Her er isen! Østensjøvannet fryser til.



Noen planter er mer trassige enn andre!


 Jeg er veldig opptatt av lyset.












Ganske søt!




Her er "skjerpaen" min og Sara. Mens andre tok søndagsspaserturen sin uten noe å bære på, rundt Østensjøvannet, hadde vi med fullt med fotoutstyr, stolsekk, brød til endene og mer til.


Ikke alle nyter kulda: endene ved Østensjøvannet frøs og de stimlet sammen på en isfri bit under brua.



Sara vil leke med alle!

Takk til deg som besøker bloggen min. En riktig god helg ønskes deg!

8 kommentarer:

  1. Nydelige bilder Kjersti! Neste gang jeg kommer hjem håper jeg på en tur rundt Østensjøvannet, det ser så idyllisk ut. Søte Sara! :) Riktig god helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen tusen takk Astrid! Er du ofte hjemme eller iblant? Er jo en lang tur. Ja, en tur rundt Østensjøvannet kan anbefales!! Sara er søt ja.) :) Riktig god søndag til deg!!! klem fra Kjersti

      Slett
  2. Her var det mange fine vinterbilder! Saknar snøen og kulda, eg også, og av same grunn...

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Englepappe, tusen takk skal du ha, så det er ikke snø og kulde hos deg? Jeg var inne på bloggen din, wow, så fantastiske is-bilder!!

      Slett

  3. Kjære Kjersti!
    Her viser du enda en samling flotte bilder med nydelig lys. Som deg, elsker jeg å bruke lyset bevisst i bildene mine
    Klem ♥fra Nina

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Nina!! Tusen takk!! Ja, ikke sant, det er lyset det meste dreier seg om. Nå har det vært veldig mye grått, var bare forrige søndag at det ble soloppgang og fint lys, men nå blir det bedre utover. Tror dagen er snart en time lengre, hehe, hvis jeg ikke tar helt feil:) :) KLEM fra Kjersti <3

      Slett
  4. Likte godt endene under brua. Ga meg assosiasjoner fra gatebarn til romfolk, og ble en fin oppfølging til de mennesketomme bybildene dine i det forrige innlegget. Fint fanget. Spennende lys og fin komposisjon. Et virkelig sterkt bilde. Bra jobba.:)

    Bjørn

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Bjørn! Endene under brua? Tusen takk! Jeg er så enig med deg, dog har jeg ikke tenkt på at det er en oppfølging til romfolk, men aboslutt til de mennesketomme bybildene. Jeg syns søylene, dybden innover, samt endene ga noe ekstra som ikke de andre bildene har. Du vet, mange bilder er bare "pene" og ikke noe mer utover det, og det skal litt til å lage blinkskudd særlig ofte. Det er bare noe som skjer sjelden, iallfall for meg.

      Jeg setter STOR pris på tilbakemeldingene dine, og veldig godt når smaken din sammenfaller med min:) :)

      TAKK!!!

      Kjersti

      Slett