Velkommen til bloggen min

onsdag 17. august 2011

Innholdsrik dag vil jeg si, flaks og uflaks, og enda mer blomster

 

2 plass

Gårsdagen var en salig blanding av flaks og uflaks.

Først gikk PC’en min i stykker. Nei, det er ikke lurt å drikke sololight ved siden av PC’en. Den hadde sunget på siste verset en stund, men solodråpene  brakte tastaturet til den evige hvile.

Deretter åpnet jeg en boks makrell i tomat, og klarte å skjære meg skikkelig. Nå bryr jeg meg ikke om hverken blod eller småskader. Det er bare litt upraktisk når det blir blodsøl. Og enda mer upraktisk når ikke fingeren vil taste sms’er, og å skrive blogg er heller ikke behagelig. Au! Jeg skulle til legen i dag, mange uker siden sist, og jeg syns det var søtt og snilt da legesekretæren skulle rense såret, legge på flere lag bandasje.

 

IMG_8982 - Kopi

Mon tro om denne saftige knoppen rekker å springe ut før nattefrosten innhenter den

 

Jeg må ha ny PC. Det vil si at jeg nok har bestemt meg for en MAC, en utgift jeg hadde planlagt å skyve framover i tid, men jeg er jo litt avhengig av dataen. Jeg har skjønt at alle mine programmer, dyrekjøpte alt i alt, som er for windows, ikke lar seg installere på en MAC hvis man da ikke også installerer windows på den. Ifølge Sigmund er det da ingen vits å kjøpe MAC hvis jeg fortsatt skal installere windows, altså ha to operativsystemer. Men her er visstnok meningene delte. Jeg har fått gode råd fra flere hold, men tror jeg bare må ta ett skritt av gangen. Første skritt er å kjøpe den. Jeg har nettopp kjøpt meg fotoshop elements 9 for windows, og jeg må ut med 1000 nye kroner for å kjøpe en som passer til en MAC. Det er dumt, men når jeg  får meg en MAC,  kommer jeg til å holde meg til den, og da blir det ikke mange slike unødvendige ekstrakjøp som jeg velger å betrakte det som siden jeg ikke kommer til å gå tilbake til PC. (phu, lang setning)

 

IMG_8974 - Kopi kopia_redigerad-11

Jeg smøg meg bort til naboens blomsterbed

Jeg går til behandling på Lillestrøm helseklinikk, og hadde telefonavtale med dem i dag. Jeg tok noen prøver før sommeren, og den ene var veldig forhøyet. Ikke noe farlig, men jeg skal nå opp dit, og blogger ikke om det før jeg vet noe mer om behandlingen virker. Forresten en svært hyggelig, kvinnelig lege. Er heldig som i tillegg har min fine fastlege.

Flaksen i går kom da jeg meldte meg på en liten pokerturnering. Jeg spilte den omtrent i søvne mens jeg har bladd i naturfotoblogger. Det er bare SÅ mange gode amatørfotografer “der ute” at det er lett å nesten gi opp. Men det gjør jeg jo ikke. Det er kjempemorsomt å fotografere, og min innstilling er at jeg isteden for å la meg psyke ut, velger å la meg inspirere. Noen hadde raust skrevet om hvordan de hadde fått bildet så vakkert, og det er jo litt “juks” om man kan kalle det det, eller kreative metoder er det vel, men det jobbes mye i fotoshop blant dagens digitalentusiaster. De dobler eksponeringer, bruker forskjellig lukkertid, ett med bevegelse, ett uten, putter dugg foran linsa, og så går de hjem og mikser dem sammen i fotoshop, og mange av bildene er vakre og magiske.

Jeg har nå sansen for det ubearbeidede også da, det som er ekte, rent uten altfor mye manipuleringer og retusjeringer.

Flaksen min har jeg bilde av over, jeg kom på 2. plass av 70, hvilket er bra, og at jeg vant 136 dollar i halvsøvne var litt artig.  Det veide litt opp for ødelagt PC og skadet finger og litt dårlige nyheter fra Lillestrøm Helseklinikk.

For øvrig holder jeg på å lande høsten, og der er vel de fleste av oss om dagen. Vi forbereder oss, er i ferd med å legge vekk sommertøyet, og lar med vemod vakre sommerminner ta oss med inn i den kjølige, men vakre høsten.

 

IMG_8961 kopiera

Dette er en stokkrose-knopp fra blomstene i forrige blogginnlegg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar